8. Sınıf 17. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 3-4 Şubat 2024) |
(Okyanus Master Yayınları) |

Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Detaylar için Lig Puanı hesaplaması detaylarına tıklayınız
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
3-4 Şubat 2024 |
Sınav Süresi |
: |
1. Oturum 80 , 2. Oturum 75 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
90 Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü ve A.B. Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Ortaokul 8. Sınıflar 17. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
- Cümlenin ögelerini ayırt eder.
- Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler.
- Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.
- Metindeki yardımcı fikirleri belirler.
- Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
- Metnin konusunu belirler.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler.
- Yazdıklarını düzenler.
Matematik Dersi Konuları
- Bir olaya ait olası durumları belirler.
- Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır.
- En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar.
- İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer.
- Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir.
- Kareköklü bir ifadeyi a kök b şeklinde yazar ve a kök b şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır.
- Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
- Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
- Sayıların ondalık gösterimlerini 10'un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler.
- Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler.
- Tam kare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler.
- Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar.
- Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur.
- Verilen bir sayıyı 10'un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder.
- Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler.
- Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar.
- Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Adaptasyon (Çevreye Uyum)
- Akraba evliliklerinin genetik sonuçlarını tartışır.
- Biyoteknolojik uygulamalar kapsamında oluşturulan ikilemlerle bu uygulamaların insanlık için yararlı ve zararlı yönlerini tartışır.
- DNA'nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder.
- Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık farklarını açıklar.
- İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar.
- Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder.
- Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur.
- Mevsimlerin oluşumunu sağlayan olayları açıklar.
- Mutasyonla modifikasyon arasındaki farklar ile ilgili çıkarımda bulunur.
- Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar.
- Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları (İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük)
- Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar.
- Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur.
- Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmalar ile ayaklanmaların bastırılması için alınan tedbirleri analiz eder.
- Kuvâ-yı Millîye'nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar.
- Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder.
- Misakımilli'nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile ""ulusal egemenlik"" ve ""tam bağımsızlık"" ilkeleri ile ilişkilendirir.
- Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler.
- İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.
- İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar.
- Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.
- Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder.
- Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar.
- Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder.
İngilizce Dersi Konuları
- Students will be able to ask and answer questions and exchange ideas and information on a topic related to how something is processed.
- Students will be able to express what they prefer, like and dislike.
- Students will be able to get the gist of short, clear, simple descriptions of a process.
- Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries.
- Students will be able to talk about regular activities of teenagers.
- Students will be able to understand short and simple texts about friendship.
- Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers.
- Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process.