7. Sınıf 17. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 27-28 Nisan 2024 ) |
7. Sınıf 17. Deneme Sınavı

Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Detaylar için Lig Puanı hesaplaması detaylarına tıklayınız
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
30 Mart 2024 Cumartesi |
Sınav Süresi |
: |
1. Oturum 80 , 2. Oturum 75 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
90 Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü ve A.B. Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Konu Ayrıntıları
Ortaokul 7. Sınıflar 17. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Anlatım bozukluklarını tespit eder.
- Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
- Ek-fiili işlevlerine uygun olarak kullanır.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.
- Metin türlerini ayırt eder.
- Metindeki anlatım biçimlerini belirler.
- Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar.
- Metindeki yardımcı fikirleri belirler.
- Metinle ilgili soruları cevaplar.
- Metinler arasında karşılaştırma yapar.
- Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
- Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
- Metnin içeriğini yorumlar.
- Metnin konusunu belirler.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yazdıklarını düzenler.
- Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar.
Matematik Dersi Konuları
- Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar.
- Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar.
- Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
- Doğru orantılı iki çokluğa ait orantı sabitini belirler ve yorumlar.
- Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer.
- Gerçek hayat durumlarını inceleyerek iki çokluğun orantılı olup olmadığına karar verir.
- Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.
- Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
- Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder.
- Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
- Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Basit bir teleskop modeli hazırlayarak sunar.
- Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar.
- Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler.
- Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır.
- Evren kavramını açıklar.
- Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar.
- Geçmişten günümüze atom kavramı ile ilgili düşüncelerin nasıl değiştiğini sorgular.
- Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular.
- Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir.
- Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır.
- Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklar.
- Işığın madde ile etkileşimi sonucunda madde tarafından soğurulabileceğini keşfeder.
- Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular.
- Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır.
- Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır.
- Mitozun canlılar için önemini açıklar.
- Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir.
- Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- Bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında değişim ve sürekliliği inceler.
- İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular.
- Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur.
- Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder.
- Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur.
- Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır.
- Özgür düşüncenin bilimsel gelişmelere katkısını değerlendirir.
- Temel haklardan yerleşme ve seyahat özgürlüğünün kısıtlanması halinde ortaya çıkacak olumsuz durumlara örnekler gösterir.
- Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlerin bilimsel gelişme sürecine katkılarını tartışır.
- Türkiye’de nüfusun dağılışını etkileyen faktörlerden hareketle Türkiye’nin demografik özelliklerini yorumlar.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Ahiret hayatının aşamalarını açıklar.
- ayeti okur, anlamını söyler.
- Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar.
- Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar.
- İsmail’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır.
- Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir.
- Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır.
- Muhammed’in (s.a.v.) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar.
- Örnek tutum ve davranışların, birey ve toplumların ahlaki gelişimine olan katkısını değerlendirir.
- Umre ibadeti ve önemini açıklar.
İngilizce Dersi Konuları
- Students will be able to recognize specific information in oral texts dealing with past events and dates.
- Students will be able to talk about arrangements and sequences of actions.
- Students will be able to talk about routines/daily activities by using frequency adverbs and giving explanations and reasons.
- Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities.
- Students will be able to understand short and simple texts about predictions.
- Students will be able to understand simple oral texts about daily routines and preferences.
- Students will be able to write pieces describing wildlife.