5. Sınıf 10. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 18-19 Mayıs 2024 ) |
5. Sınıf 10. Deneme Sınavı

Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
2.3.4. Sınıf Öğrencilerinden sınava katılan ve 350,00 puanı geçen her şubemizin
ilk 5 Öğrencisine Başarı Belgesi ve Madalya armağan edilmektedir.
Başarı belgesi ve madalyalar mağazamızdan teslim edilmektedir.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Ortaokul 5. Sınıflar 10. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
- Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
- Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
- Metinle ilgili sorulara cevap verir.
- Metni yorumlar.
- Metnin konusunu belirler.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yapım ekinin işlevlerini açıklar.
- Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.
Matematik Dersi Konuları
- Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur.
- Bir çokluğun istenen basit kesir kadarını ve basit kesir kadarı verilen bir çokluğun tamamını birim kesirlerden yararlanarak hesaplar.
- Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar.
- Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.
- Doğru, doğru parçası, ışını açıklar ve sembolle gösterir.
- En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar.
- En çok dört basamaklı bir doğal sayıyı, en çok iki basamaklı bir doğal sayıya böler.
- Ondalık gösterimleri verilen sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
- Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan iki kesrin toplama ve çıkarma işlemini yapar ve anlamlandırır.
- Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar.
- Üçgen ve dörtgenlerin iç açılarının ölçüleri toplamını belirler ve verilmeyen açıyı bulur.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Ay'ın evrelerinin oluş sırasını belirtir.
- Dinamometredeki uzama miktarının asılı olan cismin ağırlığıyla olan ilişkisini açıklar.
- Güneş, Dünya ve Ay'ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar.
- Isı alışverişi sırasında sıcaklığı fazla olan maddenin ısı verdiğini, sıcaklığı az olan maddenin ısı aldığını belirtir.
- Isı ve sıcaklık arasındaki temel farkları belirtir.
- Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir.
- Işığın izlediği yolu basit ışık ışınları çizerek gösterir.
- İnsan faaliyetleri sonucunda gelecekte oluşabilecek çevre sorunlarına yönelik çıkarımda bulunur.
- Katılarda genleşme olayına günlük yaşamdan örnekler verir.
- Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır.
- Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
- Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğini deneylerle gösterir.
- Nesli tükenen ya da tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan canlılara örnek verir.
- Omurgalı hayvanlara örnek verir.
- Perde ve engelin yeri sabitken ışık kaynağının engele uzaklığının değişmesinin gölge alanını nasıl etkilediğini çizerek açıklar.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- Çevresindeki ekonomik faaliyetlerin, insanların sosyal hayatlarına etkisini analiz eder.
- Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki rolünü analiz eder.
- Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır.
- Sanal ortamda ulaştığı bilgilerin doğruluk ve güvenilirliğini sorgular.
- Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder.
- Yaşadığı çevrede görülen iklimin, insan faaliyetlerine etkisini, günlük yaşantısından örnekler vererek açıklar.
- Yaşadığı yerin ve çevresinin ekonomik faaliyetlerini analiz eder.
- Yaşadığı yerin yönetim birimlerinin temel görevlerini açıklar.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Allah'ın (c.c.) Rahmân ve Rahîm isimlerinin yansımalarına örnekler verir.
- Hz. Davud'un (a.s.) hayatını özetler.
- Hz. Muhammed'in (s.a.v.) aile fertlerinin güzel davranışlarını değerlendirir.
- Hz. Muhammed'in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile evlilik sürecini özetler.
- Sofra adabına riayet eder.
İngillizce Dersi Konuları
- Reading
- Students will be able to follow a simple story with visual aids.
- Students will be able to name the common illnesses in a simple way.
- Students will be able to recognize the use of rising intonation to ask for clarification.
- Students will be able to understand phrases and simple sentences on posters and advertisements about movies and movie characters.
- Students will be able to understand simple requests for permission and their responses.
- Students will be able to understand simple suggestions concerning illnesses.
- Students will be able to understand simple texts about sports activities.
- Students will be able to use simple utterances to state personal opinions about movies and movie characters.