5. Sınıf 09. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 27-28 Nisan 2024 ) |
5. Sınıf 9. Deneme Sınavı

Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
2.3.4. Sınıf Öğrencilerinden sınava katılan ve 350,00 puanı geçen her şubemizin
ilk 5 Öğrencisine Başarı Belgesi ve Madalya armağan edilmektedir.
Başarı belgesi ve madalyalar mağazamızdan teslim edilmektedir.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
27-28 Nisan 2024 |
Sınav Süresi |
: |
1. Oturum 80 , 2. Oturum 75 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
90 Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Ortaokul 5. Sınıflar 9. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
- Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
- Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
- Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
- Metinle ilgili soruları cevaplar.
- Metinler arasında karşılaştırma yapar.
- Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
- Metnin konusunu belirler.
- Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.
Matematik Dersi Konuları
- Açılarına ve kenarlarına göre üçgenler oluşturur, oluşturulmuş farklı üçgenleri kenar ve açı özelliklerine göre sınıflandırır.
- Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur.
- Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar.
- Bir doğruya üzerindeki veya dışındaki bir noktadan dikme çizer.
- Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.
- Bir yüzdelik ifadeyi aynı büyüklüğü temsil eden kesir ve ondalık gösterimle ilişkilendirir, bu gösterimleri birbirine dönüştürür.
- Çokgenleri isimlendirir, oluşturur ve temel elemanlarını tanır.
- En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir.
- En çok üç basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini yapar.
- Ondalık gösterimleri verilen sayıları sayı doğrusunda gösterir ve sıralar.
- Ondalık gösterimleri verilen sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
- Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan iki kesrin toplama ve çıkarma işlemini yapar ve anlamlandırır.
- Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer ve kurar.
- Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
- Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar.
- Günlük yaşamdan örnekleri genleşme ve büzülme olayları ile ilişkilendirir.
- Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yaparak deneylerin sonuçlarını tartışır.
- Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir.
- Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer.
- Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır.
- Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
- Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar.
- Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder.
- Tam gölgeyi etkileyen değişkenlerin neler olduğunu deneyerek keşfeder.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- Çevresindeki ekonomik faaliyetlerin, insanların sosyal hayatlarına etkisini analiz eder.
- Haritalar üzerinde yaşadığı yer ve çevresinin yeryüzü şekillerini genel olarak açıklar.
- Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır.
- Sanal ortamı kullanırken güvenlik kurallarına uyar.
- Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder.
- Temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını analiz eder.
- Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular.
- Yaşadığı yer ve çevresindeki doğal özellikler ile beşerî özelliklerin nüfus ve yerleşme üzerindeki etkilerine örnekler verir.
- Yaşadığı yer ve çevresindeki ekonomik faaliyetlere bağlı olarak gelişen meslekleri tanır.
- Yaşadığı yerin ve çevresinin ekonomik faaliyetlerini analiz eder.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder.
- Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar.
- İhlâs suresini okur, anlamını söyler.
- Lokman’ın (a.s.) öğütlerini hayatına yansıtmaya özen gösterir.
- Muhammed’in (s.a.v.) aile fertlerinin güzel davranışlarını değerlendirir.
- Muhammed’in (s.a.v.) aile içi iletişimine örnekler verir.
- Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar.
- Selamlaşma adabına riayet eder.
- Toplumsal hayatta nezaket kurallarına uygun davranışlar sergilemeye özen gösterir.
İngillizce Dersi Konuları
- Students will be able to follow slow and carefully articulated speech describing movie characters and movie types.
- Students will be able to identify common illnesses and understand some of the suggestions made.
- Students will be able to read and understand their lessons/name their lessons.
- Students will be able to understand short texts with visual aids, such as cartoons, posters and birthday cards.
- Students will be able to understand simple directions to get from one place to another.
- Students will be able to understand simple oral texts about sports activities.
- Students will be able to understand simple requests for permissions and their responses.
- Students will be able to understand simple, oral texts about hobbies, likes/dislikes and abilities.
- Students will be able to understand the time.