5. Sınıf 08. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 16-17 Mart 2024 ) |
5. Sınıf 8. Deneme Sınavı

Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
2.3.4. Sınıf Öğrencilerinden sınava katılan ve 350,00 puanı geçen her şubemizin
ilk 5 Öğrencisine Başarı Belgesi ve Madalya armağan edilmektedir.
Başarı belgesi ve madalyalar mağazamızdan teslim edilmektedir.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
16-17 Mart 2024 |
Sınav Süresi |
: |
1. Oturum 80 , 2. Oturum 75 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
90 Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Ortaokul 5. Sınıflar 8. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Bir işin işlem basamaklarını yazar.
- Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
- Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
- Metin türlerini ayırt eder.
- Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
- Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
- Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
- Metinle ilgili sorulara cevap verir.
- Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
- Metnin konusunu belirler.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yapım ekinin işlevlerini açıklar.
- Yazdıklarını düzenler.
Matematik Dersi Konuları
- Bölme işlemi
- Bütünden kesire
- Denk kesirler
- Doğal sayı problemleri
- Doğal sayıların okunuşu
- Kesir dönüşümleri
- Kesirden ondalık sayıya
- Kesirlerde toplama çıkarma işlemi
- Kesirleri yüzdeyi çevirme
- Ondalık sayı, kesir, yüzde karşılaştırması
- Ondalık sayılarda sıralama
- Ondalık sayıların okunuşu
- Ondalık sayılarla işlemleri
- Onsalık sayılarla toplama çıkarma işlemi
- Örüntüler
- Parantezli işlemler
- Toplamanın sonucunu tahmin etme
- Üslü sayılar
- Yüzdeler
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Ay’ın özelliklerini açıklar.
- Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve doğrusal bir yol izlediğini gözlemleyerek çizimle gösterir.
- Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
- Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar.
- Güneş’in özelliklerini açıklar.
- Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer.
- Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
- Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar.
- Sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir.
- Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime, donma, kaynama noktalarını belirler.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- Bölgesindeki doğal özellikler ile beşerî özelliklerin nüfus ve yerleşim üzerindeki etkilerini ilişkilendirir.
- Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini belirler.
- Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.
- Katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği hak ve sorumluluklara uygun davranır.
- Sanal ortamı güvenli kullanmaya önem gösterir.
- Teknoloji kullanımının sosyalleşme ve toplumsal ilişkiler üzerindeki etkisini tartışır.
- Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler.
- Yaşadığı bölgede görülen iklimin, insan faaliyetlerine etkisini, günlük yaşantısından örnekler vererek açıklar.
- Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar.
- Davud’un (a.s.) hayatını özetler.
- Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar
- İbrahim’in (a.s.) tevhide davetini özetler
- İletişim ve konuşma adabına uygun davranır
- Ramazan ayı ve orucun önemini fark eder.
- Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar.
- Selamlaşma adabına riayet eder
- Tahiyyat duasını okur, anlamını söyler.
- Toplumsal hayatta nezaket kurallarına uygun davranışlar sergilemeye özen gösterir.
İngillizce Dersi Konuları
- Students will be able to express basic needs and feelings about illnesses.
- Students will be able to follow slow and carefully articulated speech describing movie characters and movie types.
- Students will be able to name the common illnesses in a simple way.
- Students will be able to tell the time and numbers from 1 to 100.
- Students will be able to understand phrases and simple sentences on posters and advertisements about movies and movie characters.
- Students will be able to understand short and simple written texts about daily routines.
- Students will be able to understand simple suggestions concerning illnesses.
- Students will be able to understand simple, oral texts about hobbies, likes/dislikes and abilities.
- Students will be able to understand the time.
- Students will be able to use simple utterances to state personal opinions about movies and movie characters.