5. Sınıf 07. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 02-03 Mart 2024 ) |
5. Sınıf 7. Deneme Sınavı

Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
2.3.4. Sınıf Öğrencilerinden sınava katılan ve 350,00 puanı geçen her şubemizin
ilk 5 Öğrencisine Başarı Belgesi ve Madalya armağan edilmektedir.
Başarı belgesi ve madalyalar mağazamızdan teslim edilmektedir.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
02-03 Mart 2024 |
Sınav Süresi |
: |
1. Oturum 80 , 2. Oturum 75 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
90 Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İlkokul 5. Sınıflar 7. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Bilgilendirici metin yazar.
- Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
- Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
- Medya metinlerini değerlendirir.
- Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
- Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
- Metinle ilgili sorulara cevap verir.
- Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
- Metnin konusunu belirler.
- Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yapım ekinin işlevlerini açıklar.
- Yazdıklarını düzenler.
- Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.
Matematik Dersi Konuları
- Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur.
- Bir doğal sayı ile bir bileşik kesri karşılaştırır.
- Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.
- Bir yüzdelik ifadeyi aynı büyüklüğü temsil eden kesir ve ondalık gösterimle ilişkilendirir, bu gösterimleri birbirine dönüştürür.
- Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi anlayarak işlemlerde verilmeyen ögeleri (çarpan, bölüm veya bölünen) bulur.
- Doğru, doğru parçası, ışını açıklar ve sembolle gösterir.
- Dört işlem içeren problemleri çözer.
- En çok iki işlem türü içeren parantezli ifadelerin sonucunu bulur.
- Kesir, ondalık ve yüzdelik gösterimlerle belirtilen çoklukları karşılaştırır.
- Ondalık gösterimde tam kısım ve ondalık kısımdaki rakamların bulunduğu basamağın değeriyle ilişkisini anlar.
- Ondalık gösterimleri verilen sayıları sayı doğrusunda gösterir ve sıralar.
- Ondalık gösterimleri verilen sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
- Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan iki kesrin toplama ve çıkarma işlemini yapar ve anlamlandırır.
- Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer ve kurar.
- Paydası 10, 100 veya 1000 olacak şekilde genişletilebilen veya sadeleştirilebilen kesirlerin ondalık gösterimini yazar ve okur.
- Paydası 10, 100 veya 1000 olan bir kesri ondalık gösterim şeklinde ifade eder.
- Paydası 100 olan kesirleri yüzde sembolü (%) ile gösterir.
- Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar.
- Sadeleştirme ve genişletmenin kesrin değerini değiştirmeyeceğini anlar ve bir kesre denk olan kesirler oluşturur.
- Tam sayılı kesrin, bir doğal sayı ile bir basit kesrin toplamı olduğunu anlar ve tam sayılı kesri bileşik kesre, bileşik kesri tam sayılı kesre dönüştürür.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Ay’ın özelliklerini açıklar.
- Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve doğrusal bir yol izlediğini gözlemleyerek çizimle gösterir.
- Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
- Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer.
- Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
- Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder.
- Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime, donma, kaynama noktalarını belirler.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini belirler.
- Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.
- Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir.
- Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki rolünü analiz eder.
- Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder.
- Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır.
- Sanal ortamı kullanırken güvenlik kurallarına uyar.
- Yaşadığı çevrede görülen iklimin, insan faaliyetlerine etkisini, günlük yaşantısından örnekler vererek açıklar.
- Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular.
- Yaşadığı yer ve çevresindeki doğal özellikler ile beşerî özelliklerin nüfus ve yerleşme üzerindeki etkilerine örnekler verir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Allah’ın (cc.) her şey işittiğinin, bildiğinin, gördüğünün ve her şeye gücünün yettiğinin farkında olur.
- Allah’ın (cc.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder.
- Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar.
- İletişim ve konuşma adabına uygun davranır.
- Lokman (as.) öğütlerini hayatına yansıtmaya özen gösterir.
- Ramazan ayını ve orucun önemini fark eder.
- Sofra adabına riayet eder.
- Toplumsal hayatta nezaket kurallarına uygun davranışlar sergilemeye özen gösterir.
İngillizce Dersi Konuları
- Asking for and giving directions
- Describing characters / people
- Describing what people do regularly
- Expressing ability and inability
- Expressing illnesses, needs and fellings
- Expressing likes and dislikes
- Greeting and meeting people
- Making simple suggestions