5. Sınıf 06. Deneme Sınavı |
(Uygulama Tarihi 17-18 Şubat 2024 ) |
5. Sınıf 6. Deneme Sınavı

Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
2.3.4. Sınıf Öğrencilerinden sınava katılan ve 350,00 puanı geçen her şubemizin
ilk 5 Öğrencisine Başarı Belgesi ve Madalya armağan edilmektedir.
Başarı belgesi ve madalyalar mağazamızdan teslim edilmektedir.
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2023 – 2024 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
17-18 Şubat 2024 |
Sınav Süresi |
: |
100 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
90Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
20 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İlkokul 5. Sınıflar 6. Deneme Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.
- Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
- Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
- Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder.
- Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.
- İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar.
- Metin türlerini ayırt eder.
- Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
- Metinler arasında karşılaştırma yapar.
- Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
- Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yazdıklarını düzenler.
Matematik Dersi Konuları
- Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar.
- Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
- Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar.
- Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer.
- Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer.
- Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer.,
- En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar.
- En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla; en çok iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar.
- Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler.
- Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar.
- Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler.
- Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde göstererek görevlerini özetler.
- Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır.
- Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar.
- Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.
- Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder.
- Kanın yapısını ve görevlerini tanımlar.
- Maddelerin; tanecikli, boşluklu ve hareketli yapıda olduğunu ifade eder.
- Solunum sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar.
- Sürati tanımlar ve birimini ifade eder.
- Yoğunluğu tanımlar.
- Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- İslamiyet'in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar.
- Orta Asya'da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur.
- Sosyal bilimlerdeki çalışma ve bulgulardan hareketle sosyal bilimlerin toplum hayatına etkisine örnekler verir.
- Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler.
- Türkiye'nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler.
- Türklerin İslamiyet'i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Fil suresini okur, anlamını söyler.
- Hz. Zekeriya'nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır.
- İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir.
- İslam'da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.
- Namazın kılınışına örnekler verir.
- Namazları, çeşitlerine göre sınıflandırır.
- Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar.
- Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder.
- Vahyin gönderiliş amacını araştırır.
İngillizce Dersi Konuları
- Students will be able to ask people about the weather.
- Students will be able to ask people about their food preferences.
- Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment.
- Students will be able to describe people doing different actions.
- Students will be able to express their opinions about the food they like and don't like.
- Students will be able to talk about the weather and their emotions in a simple way.
- Students will be able to understand general meaning in simple texts related to the feelings and personal opinions about places andthings.
- Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions.