2023 - 2024 BDS-HBS 7. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Test 1 - Türkçe | Test 2 - Matematik | Test 3 - Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 13 | 10.0 - Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | A | 1 | 14 | 10.0 - Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. | A | 1 | 14 | 10.0 - Bir elektrik devresindeki ampulün parlaklığının bağlı olduğu değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini deneyerek test eder. | A | ||
2 | 15 | 10.1 - Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 2 | 15 | 10.1 - İki gruba ait verileri ikili sıklık tablosu ve sütun grafiği ile gösterir. | B | 2 | 15 | 10.1 - Ses kaynağının değişmesiyle seslerin farklı işitildiğini deneyerek keşfeder. | D | ||
3 | 14 | 10.1 - Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 3 | 12 | 10.2 - Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. | C | 3 | 12 | 10.2 - Duyu organlarındaki kusurlara ve bu kusurların giderilmesinde kullanılan teknolojilere örnekler verir. | B | ||
4 | 11 | 10.3 - Metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 4 | 13 | 10.3 - Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 4 | 13 | 10.3 - Sinir sistemini, merkezî ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. | C | ||
5 | 12 | 10.4 - Zamirlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar. | B | 5 | 10 | 10.4 - Asal sayıları özellikleriyle belirler. | D | 5 | 10 | 10.4 - Koku alma ve tat alma duyuları arasındaki ilişkiyi, tasarladığı bir deneyle gösterir. | B | ||
6 | 8 | 10.5 - sim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. | B | 6 | 11 | 10.5 - İki kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır. | C | 6 | 11 | 10.5 - Çocukluktan ergenliğe geçişte oluşan bedensel ve ruhsal değişimleri açıklar. | A | ||
7 | 9 | 10.6 - Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 7 | 9 | 10.6 - Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | D | 7 | 7 | 10.6 - Sesin yayıldığı ortamın değişmesiyle farklı işitildiğini deneyerek keşfeder. | C | ||
8 | 10 | 10.6 - Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | D | 8 | 7 | 10.7 - Aynı veya farklı birimlerdeki iki çokluğun birbirine oranını belirler. | A | 8 | 9 | 10.7 - Sesin farklı ortamlardaki süratini karşılaştırır. | D | ||
9 | 7 | 10.3 - Metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 9 | 8 | 10.8 - Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum yazar. | B | 9 | 8 | 10.8 - Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. | C | ||
10 | 5 | 10.3 - Metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 10 | 5 | 10.9 - Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 10 | 4 | 10.9 - Sesin yayılabildiği ortamları tahmin eder ve tahminlerini test eder. | B | ||
11 | 6 | 10.10 - Metinler arasında karşılaştırma yapar. | A | 11 | 6 | 10.10 - Dikdörtgenler prizmasının hacim bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. | B | 11 | 6 | 10.10 - Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır. | C | ||
12 | 3 | 10.11 - Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | D | 12 | 3 | 10.11 - Bir veri grubuna ait aritmetik ortalamayı hesaplar ve yorumlar. | C | 12 | 5 | 10.11 - İç salgı bezlerinin vücut için önemini fark eder. | |||
13 | 4 | 10.12 - Sayıları doğru yazar. | B | 13 | 4 | 10.12 - Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini keşfeder; ilgili problemleri çözer. | D | 13 | 2 | 10.12 - Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır. | A | ||
14 | 1 | 10.13 - Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 14 | 1 | 10.13 - Alan ölçme birimlerini tanır, m²–km², m²–cm²–mm² birimlerini birbirine dönüştürür. | C | 14 | 3 | 10.13 - Sistemlerin sağlığı için yapılması gerekenleri araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. | A | ||
15 | 2 | 10.14 - Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. | A | 15 | 2 | 10.14 - Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu hesaplamayı gerektiren problemleri çözer. | A | 15 | 1 | 10.14 - Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. | A | ||
Test 4 - Sosyal Bilgiler | Test 5 - Din Kültürü | Test 6 - İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 8 | 10.0 - Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özelliklerini ilgili haritalar üzerinde gösterir. | D | 1 | 8 | 10.0 - Hz. Âdem’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla özetler | D | 1 | 9 | 10.0 - Talking about locations of things and people | B | ||
2 | 9 | 10.1 - Vatandaşlık sorumluluğu ve ülke ekonomisine katkısı açısından vergi vermenin gereğini ve önemini savunur. | B | 2 | 10 | 10.1 - Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar | A | 2 | 10 | 10.1 - Giving and responding to simple suggestions | A | ||
3 | 10 | 10.2 - Uluslararası popüler kültürün, kültürümüz üzerindeki etkisini sorgular. | C | 3 | 9 | 10.2 - Namazları, çeşitlerine göre sınıflandırır. | A | 3 | 7 | 10.2 - Describing what people do regularly | D | ||
4 | 6 | 10.3 - Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal,ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. | A | 4 | 5 | 10.3 - Zararlı alışkanlıkların başlama sebeplerini sorgular. | C | 4 | 8 | 10.3 - Describing places | C | ||
5 | 7 | 10.4 - Telif ve patent hakları saklı ürünlerin yasal yollardan temin edilmesinin gerekliliğini savunur. | A | 5 | 7 | 10.4 - İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir. | C | 5 | 5 | 10.4 - Describing the weather | A | ||
6 | 5 | 10.5 - Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde yasama, yürütme ve yargı güçleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | 6 | 6 | 10.5 - İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. | B | 6 | 6 | 10.5 - Expressing likes and dislikes | B | ||
7 | 3 | 10.6 - Türk tarihinden ve güncel örneklerden yola çıkarak toplumsal hayatta kadına verilen değeri fark eder. | D | 7 | 3 | 10.6 - Namazın kılınışına örnekler verir. | D | 7 | 3 | 10.6 - Talking about occupations | C | ||
8 | 4 | 10.7 - Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. | D | 8 | 4 | 10.7 - Hz. Muhammed’in (s.a.v.) davetinin Mekke Dönemini değerlendirir | A | 8 | 4 | 10.7 - Talking about stages of a procedure | C | ||
9 | 2 | 10.8 - Kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin canlı yaşamına etkilerini analiz eder. | D | 9 | 1 | 10.8 - Zararlı alışkanlıkların başlama sebeplerini sorgular. | B | 9 | 1 | 10.8 - Talking about past events (Making simple inquiries) | B | ||
10 | 1 | 10.9 - Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini analiz eder. | B | 10 | 2 | 10.9 - Toplumumuzu birleştiren temel değerleri fark eder. | D | 10 | 2 | 10.9 - Describing what people do regularly (Making simple inquiries) | D | ||