2023 - 2024 BDS-HBS 5. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Test 1 - Türkçe | Test 2 - Matematik | Test 3 - Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 13 | 10.0 - Yazım kuralları | B | 1 | 13 | 10.0 - 4,5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını , basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | A | 1 | 14 | 10.0 - Fosillerin oluşumunu açıklar. | B | ||
2 | 15 | 10.1 - Sözcükte anlam | B | 2 | 14 | 10.1 - Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer. | D | 2 | 15 | 10.1 - Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | B | ||
3 | 14 | 10.2 - Atasözü | A | 3 | 15 | 10.2 - Doğal sayılarla toplama işlemi gerektiren problemleri çözer. | B | 3 | 12 | 10.2 - Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar. | D | ||
4 | 11 | 10.3 - Hikaye unsuru | A | 4 | 10 | 10.3 - Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. | A | 4 | 13 | 10.3 - Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | C | ||
5 | 12 | 10.4 - Ana fikir | D | 5 | 11 | 10.4 - 4,5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını , basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | D | 5 | 9 | 10.4 - İnsan sağlığı ile dengeli beslenmeyi ilişkilendirir. | A | ||
6 | 9 | 10.5 - Paragraf bilgisi (yapı) | C | 6 | 12 | 10.5 - Doğal sayıları en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlar. | B | 6 | 10 | 10.5 - Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | A | ||
7 | 10 | 10.6 - Görsel yorumlama | B | 7 | 7 | 10.6 - Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | C | 7 | 11 | 10.6 - Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. | D | ||
8 | 7 | 10.7 - Grafik | B | 8 | 8 | 10.7 - Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir. | C | 8 | 6 | 10.7 - Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. | B | ||
9 | 8 | 10.8 - Şiir yorumlama | A | 9 | 9 | 10.8 - Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler. | B | 9 | 7 | 10.8 - Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. | D | ||
10 | 5 | 10.9 - Paragraf bilgisi (Yardımcı düşünce) | C | 10 | 1 | 10.9 - Şekillerin çevre uzunluklarını hesaplamayla ilgili problemleri çözer. | A | 10 | 8 | 10.9 - Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. | C | ||
11 | 6 | 10.10 - Paragraf bilgisi (Konu) | D | 11 | 2 | 10.10 - Ton,kilogram,gram ve miligram ile ilgili problemleri çözer. | D | 11 | 4 | 10.10 - Maddelerin hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırır. | D | ||
12 | 3 | 10.11 - Noktalama işaretleri | A | 12 | 3 | 10.11 - Verilen şeklin doğruya göre simetriğini çizer. | C | 12 | 5 | 10.11 - Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deney tasarlar. | A | ||
13 | 4 | 10.12 - Yazım kuralları | D | 13 | 4 | 10.12 - Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | D | 13 | 1 | 10.12 - Günlük yaşamda karşılaştığı karışımların ayrılmasında kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçer. | B | ||
14 | 1 | 10.13 - Sözcükte anlam | C | 14 | 5 | 10.13 - Sütun grafiği,tablo ve diğer grafiklerle gösterilen bilgileri kullanarak günlük hayatla ilgili problemleri çözer. | B | 14 | 2 | 10.13 - Işık kirliliğinin, doğal hayata ve gök cisimlerinin gözlenmesine olan olumsuz etkilerini açıklar. | D | ||
15 | 2 | 10.14 - Cümlede anlam | B | 15 | 6 | 10.14 - Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birimkarelerin sayısı olduğunu belirler. | C | 15 | 3 | 10.14 - Çalışan bir elektrik devresi kurar. | C | ||
Test 4 - Sosyal Bilgiler | Test 5 - Din Kültürü | Test 6 - İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 6 | 10.0 - Resmî kimlik belgesini inceleyerek kişisel kimliğine ilişkin çıkarımlarda bulunur. | D | 1 | 6 | 10.0 - Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. | C | 1 | 9 | 10.0 - Naming numbers | C | ||
2 | 7 | 10.1 - Bireysel ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanır. | B | 2 | 7 | 10.0 - Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. | D | 2 | 10 | 10.1 - Telling the time and days | D | ||
3 | 5 | 10.2 - Diğer bireylerin farklı özelliklerini saygı ile karşılar. | A | 3 | 8 | 10.2 - İslamın inanç esaslarını sıralar | B | 3 | 6 | 10.2 - Expressing ability and inability | A | ||
4 | 8 | 10.3 - Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir. | C | 4 | 9 | 10.3 - Kur an-ı Kerim in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. | A | 4 | 7 | 10.3 - Identifying countries and nationalities | B | ||
5 | 9 | 10.4 - Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar | A | 5 | 10 | 10.4 - Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | D | 5 | 8 | 10.4 - Talking about daily routines | C | ||
6 | 10 | 10.5 - Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar | D | 6 | 3 | 10.5 - Fâtiha suresini okur, anlamını söyler. | C | 6 | 3 | 10.5 - Talking about locations | B | ||
7 | 3 | 10.6 - Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir. | B | 7 | 4 | 10.6 - Hz.Muhammed in (s.a.v.) doğduğu çevrenin genel özelliklerini açıklar. | B | 7 | 4 | 10.6 - Describing what people do and expressing what people like | D | ||
8 | 4 | 10.7 - Sözlü, yazılı, görsel kaynaklar ve nesnelerden yararlanarak ailesinin geçmişine dair soyağacı oluşturur. | C | 8 | 5 | 10.7 - Hz.Muhammed in (s.a.v.) Mekke ve Medine yıllarını özetler. | A | 8 | 5 | 10.7 - Describing the weather (Expressing basic needs) | A | ||
9 | 1 | 10.8 - Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel sosyal etkinlikleri önerir | B | 9 | 1 | 10.8 - İslam dininin temizliğe verdiği öneme örnekler verir. | D | 9 | 1 | 10.8 - Describing people (Making simple inquiries) | C | ||
10 | 2 | 10.9 - Teknolojik ürünlerin geçmişteki ve bugünkü kullanımlarını karşılaştırır | C | 10 | 2 | 10.9 - Temiz ve düzenli olmaya özen gösterir. | C | 10 | 2 | 10.9 - Expressing basic needs and feelings (Making simpleinquiries) | C | ||