2023 - 2024 BDS-HBS 4. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Test 1 - Türkçe | Test 2 - Matematik | Test 3 - Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 6 | 6.0 - Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | B | 1 | 7 | 6.0 - Kilogram ve gramla ilgili problemleri çözer. | B | 1 | 5 | 6.0 - Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. | B | ||
2 | 7 | 6.1 - Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimelerin anlamlarını tahmin eder. | D | 2 | 8 | 6.1 - Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer | A | 2 | 6 | 6.1 - Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | B | ||
3 | 8 | 6.2 - Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. | C | 3 | 9 | 6.2 - Doğruyu, ışını ve açıyı tanır. | B | 3 | 7 | 6.2 - Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | D | ||
4 | 9 | 6.3 - Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | D | 4 | 10 | 6.3 - Bir parçası verilen simetrik şekli dikey ya da yatay simetri doğrusuna göre tamamlar. | B | 4 | 8 | 6.3 - Pil atıklarının çevreye vereceği zararları ve bu konuda yapılması gerekenleri tartışır. | A | ||
5 | 10 | 6.4 - Dinlediği/izlediği metni ana hatlarıyla anlatır. | A | 5 | 14 | 6.4 - Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | 5 | 10 | 6.4 - Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | C | ||
6 | 11 | 6.5 - Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | D | 6 | 15 | 6.5 - İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. | C | 6 | 9 | 6.5 - Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. | D | ||
7 | 12 | 6.6 - Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 7 | 11 | 6.6 - En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar. | C | 7 | 1 | 6.6 - Doğal ve yapay çevre arasındaki farkları açıklar. | A | ||
8 | 13 | 6.7 - Hikâye edici metin yazar. | C | 8 | 12 | 6.7 - Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer | D | 8 | 3 | 6.7 - Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. | B | ||
9 | 14 | 6.8 - Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 9 | 13 | 6.8 - Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | C | 9 | 2 | 6.8 - Dünya yüzeyindeki kara ve suların kapladığı alanları model üzerinde karşılaştırır. | B | ||
10 | 15 | 6.9 - Okuma stratejilerini uygular. | B | 10 | 1 | 6.9 - 1000’den küçük en çok beş doğal sayıyı karşılaştırır ve sembol kullanarak sıralar. | A | 10 | 4 | 6.9 - İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. | D | ||
11 | 1 | 6.10 - Yazdıklarını düzenler. | C | 11 | 2 | 6.10 - Nesnelerin çevrelerini belirler. | A | ||||||
12 | 4 | 4.2.1 - Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. | D | 12 | 3 | 6.11 - 20’ye kadar olan Romen rakamlarını okur ve yazar. | C | ||||||
13 | 2 | 6.1 - Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimelerin anlamlarını tahmin eder. | B | 13 | 4 | 6.12 - Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. | B | ||||||
14 | 5 | 4.3.28 - Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | A | 14 | 5 | 6.13 - Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer. | A | ||||||
15 | 3 | 6.2 - Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. | B | 15 | 6 | 6.14 - Şekillerin birden fazla simetri doğrusu olduğunu şekli katlayarak belirler | A | ||||||
Test 4 - Sosyal Bilgiler | Test 5 - Din Kültürü | Test 6 - İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 6 | 8.0 - Atatürk’ün kişilik özelliklerini araştırır. | D | 1 | 3 | 6.0 - Students will be able to identify various weather conditions. | B | ||||||
2 | 7 | 8.1 - Yakın çevresinde bulunan yönetim birimlerini ve yöneticilerini tanır.m şeklini açıklar. | A | 2 | 4 | 6.1 - Students will be able to recognize the basic expressions of greeting and saluting. | D | ||||||
3 | 8 | 8.2 - İlgi duyduğu meslekleri ve özelliklerini araştırır. | D | 3 | 5 | 6.2 - Students will be able to make simple suggestions. | B | ||||||
4 | 9 | 8.3 - Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. | B | 4 | 1 | 6.3 - Students will be able to recognize the characteristics of shapes. | A | ||||||
5 | 10 | 8.4 - Doğadan yararlanarak yönleri bulur. | C | 5 | 2 | 6.4 - Students will be able to talk about where people are. | C | ||||||
6 | 1 | 8.5 - Arkadaşlık sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları kavrar | D | ||||||||||
7 | 2 | 8.6 - Oyun alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır. | C | ||||||||||
8 | 3 | 8.7 - Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. | C | ||||||||||
9 | 4 | 8.8 - Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. | A | ||||||||||
10 | 5 | 8.9 - Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. | A | ||||||||||