2023 - 2024 BDS09 5. Sınıf Cevap Anahtarı Çanta Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 14 | T.5.3.34. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. | D | 1 | 5 | M.5.1.2.4. En çok üç basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini yapar. | A | 1 | 9 | F.5.2.1.1. Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | C | ||
2 | 15 | T.5.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. | A | 2 | 8 | M.5.1.5.5. Ondalık gösterimleri verilen sayıları sayı doğrusunda gösterir ve sıralar. | B | 2 | 10 | F.5.1.4.1. Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar. | B | ||
3 | 8 | T.5.3.16. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. | D | 3 | 12 | M.5.1.4.2. Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer ve kurar. | A | 3 | 13 | F.5.3.2.2. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder. | A | ||
4 | 7 | T.5.3.31. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | A | 4 | 11 | M.5.2.2.1. Çokgenleri isimlendirir, oluşturur ve temel elemanlarını tanır. | C | 4 | 11 | F.5.2.1.1. Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | A | ||
5 | 6 | T.5.3.20. Metnin konusunu belirler. | D | 5 | 13 | M.5.1.3.5. Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar. | D | 5 | 12 | F.5.4.1.1. Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. | C | ||
6 | 11 | T.5.3.27. Metinler arasında karşılaştırma yapar. | D | 6 | 15 | M.5.2.1.5. Bir doğruya üzerindeki veya dışındaki bir noktadan dikme çizer. | C | 6 | 15 | F.5.4.3.2. Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar. | D | ||
7 | 10 | T.5.4.11. Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır. | C | 7 | 14 | M.5.1.6.2. Bir yüzdelik ifadeyi aynı büyüklüğü temsil eden kesir ve ondalık gösterimle ilişkilendirir, bu gösterimleri birbirine dönüştürür. | A | 7 | 14 | F.5.3.1.1. Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer. | B | ||
8 | 9 | T.5.3.32. Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | B | 8 | 1 | M.5.1.2.10. Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar. | D | 8 | 3 | F.5.4.3.2. Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar. | C | ||
9 | 1 | T.5.3.22. Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | B | 9 | 2 | M.5.1.4.1. Paydaları eşit veya birinin paydası diğerinin paydasının katı olan iki kesrin toplama ve çıkarma işlemini yapar ve anlamlandırır. | D | 9 | 6 | F.5.4.4.1. Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yaparak deneylerin sonuçlarını tartışır. | B | ||
10 | 2 | T.5.3.24. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | A | 10 | 7 | M.5.1.6.4. Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur. | B | 10 | 5 | F.5.4.4.2. Günlük yaşamdan örnekleri genleşme ve büzülme olayları ile ilişkilendirir. | D | ||
11 | 5 | T.5.4.5. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | C | 11 | 6 | M.5.1.3.5. Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar. | C | 11 | 4 | F.5.5.4.2. Tam gölgeyi etkileyen değişkenlerin neler olduğunu deneyerek keşfeder. | A | ||
12 | 4 | T.5.3.14. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | C | 12 | 9 | M.5.2.1.2. Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder. | C | 12 | 7 | F.5.5.3.1. Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır. | D | ||
13 | 3 | T.5.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | A | 13 | 10 | M.5.1.1.2. En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir. | D | 13 | 8 | F.5.5.2.1. Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir. | D | ||
14 | 13 | T.5.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 14 | 4 | M.5.2.2.2. Açılarına ve kenarlarına göre üçgenler oluşturur, oluşturulmuş farklı üçgenleri kenar ve açı özelliklerine göre sınıflandırır. | B | 14 | 1 | F.5.5.2.2. Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||
15 | 12 | T.5.4.5. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 15 | 3 | M.5.1.5.6. Ondalık gösterimleri verilen sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | A | 15 | 2 | F.5.2.1.1. Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | C | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 5 | SB.5.3.1. Haritalar üzerinde yaşadığı yer ve çevresinin yeryüzü şekillerini genel olarak açıklar. | D | 1 | 5 | 5.3.2. Selamlaşma adabına riayet eder. | D | 1 | 4 | Students will be able to understand simple requests for permissions and their responses. | A | ||
2 | 6 | SB.5.5.1. Yaşadığı yerin ve çevresinin ekonomik faaliyetlerini analiz eder. | B | 2 | 4 | 5.4.3. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertlerinin güzel davranışlarını değerlendirir. | D | 2 | 6 | Students will be able to follow slow and carefully articulated speech describing movie characters and movie types. | B | ||
3 | 7 | SB.5.4.3. Sanal ortamı kullanırken güvenlik kurallarına uyar. | A | 3 | 10 | 5.1.8. İhlâs suresini okur, anlamını söyler. | C | 3 | 5 | Students will be able to understand the time. | A | ||
4 | 9 | SB.5.5.3. Çevresindeki ekonomik faaliyetlerin, insanların sosyal hayatlarına etkisini analiz eder. | C | 4 | 9 | 5.1.2. Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder. | A | 4 | 8 | Students will be able to identify common illnesses and understand some of the suggestions made. | C | ||
5 | 10 | SB.5.5.2. Yaşadığı yer ve çevresindeki ekonomik faaliyetlere bağlı olarak gelişen meslekleri tanır. | B | 5 | 1 | 5.2.2. Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | A | 5 | 7 | Students will be able to understand short texts with visual aids, such as cartoons, posters and birthday cards. | B | ||
6 | 8 | SB.5.5.4. Temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını analiz eder. | D | 6 | 3 | 5.2.2. Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | C | 6 | 9 | Students will be able to understand simple, oral texts about hobbies, likes/dislikes and abilities. | D | ||
7 | 1 | SB.5.3.4. Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular. | A | 7 | 2 | 5.3.5. Hz. Lokman’ın (a.s.) öğütlerini hayatına yansıtmaya özen gösterir. | C | 7 | 10 | Students will be able to understand simple directions to get from one place to another. | D | ||
8 | 4 | SB.5.1.3. Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. | A | 8 | 8 | 5.4.2. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile içi iletişimine örnekler verir. | B | 8 | 1 | Students will be able to read and understand their lessons/name their lessons. | A | ||
9 | 3 | SB.5.2.1. Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | C | 9 | 7 | 5.3.1. Toplumsal hayatta nezaket kurallarına uygun davranışlar sergilemeye özen gösterir. | B | 9 | 2 | Students will be able to understand simple oral texts about sports activities. | C | ||
10 | 2 | SB.5.3.3. Yaşadığı yer ve çevresindeki doğal özellikler ile beşerî özelliklerin nüfus ve yerleşme üzerindeki etkilerine örnekler verir. | D | 10 | 6 | 5.1.6. Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar. | A | 10 | 3 | Students will be able to understand simple oral texts about sports activities. | D |