2023 - 2024 BDS09 4. Sınıf Cevap Anahtarı - Kırmızı Beyaz Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 6 | Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler. | A | 1 | 6 | Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | 1 | 7 | Fosillerin oluşumunu açıklar. | C | ||
2 | 7 | Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | C | 2 | 7 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | B | 2 | 8 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
3 | 8 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | B | 3 | 8 | Sütun grafiğini inceler, grafik üzerinde yorum ve tahminler yapar. | B | 3 | 9 | Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. | B | ||
4 | 9 | Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. | A | 4 | 9 | Sütun grafiğini inceler, grafik üzerinde yorum ve tahminler yapar. | C | 4 | 10 | Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deney tasarlar. | A | ||
5 | 10 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | D | 5 | 10 | Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir. | D | 5 | 11 | Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır. | C | ||
6 | 11 | Yazdıklarını düzenler. | D | 6 | 11 | Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir. | C | 6 | 12 | Maddelerin hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırır. | D | ||
7 | 12 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 7 | 12 | Kare ve dikdörtgenin kenar özelliklerini belirler. | A | 7 | 13 | Günlük yaşamında sıklıkla kullandığı maddeleri saf madde ve karışım şeklinde sınıflandırarak aralarındaki farkları açıklar. | C | ||
8 | 13 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 8 | 13 | Açınımı verilen küpü oluşturur. | D | 8 | 14 | Günlük yaşamda karşılaştığı karışımların ayrılmasında kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçer. | D | ||
9 | 14 | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | A | 9 | 14 | İzometrik ya da kareli kâğıda eş küplerle çizilmiş olarak verilen modellere uygun basit yapılar oluşturur. | A | 9 | 15 | Günlük yaşamında sıklıkla kullandığı maddeleri saf madde ve karışım şeklinde sınıflandırarak aralarındaki farkları açıklar. | B | ||
10 | 15 | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | A | 10 | 15 | Düzlemi tanır ve örneklendirir. | B | 10 | 4 | Geçmişte ve günümüzde kullanılan aydınlatma araçlarını karşılaştırır. | A | ||
11 | 1 | Yazdıklarını düzenler. | C | 11 | 3 | Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler. | C | 11 | 5 | Geçmişte ve günümüzde kullanılan aydınlatma araçlarını karşılaştırır. | D | ||
12 | 2 | Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanır. | D | 12 | 4 | Paydaları eşit olan en çok üç kesri karşılaştırır. | D | 12 | 6 | Geçmişte ve günümüzde kullanılan aydınlatma araçlarını karşılaştırır. | C | ||
13 | 3 | Bilgi kaynaklarının güvenilirliğini sorgular. | C | 13 | 5 | Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir. | D | 13 | 1 | Uygun aydınlatma hakkında araştırma yapar. | A | ||
14 | 4 | Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler. | B | 14 | 1 | Sütun grafiğini oluşturur. | B | 14 | 2 | Uygun aydınlatma hakkında araştırma yapar. | C | ||
15 | 5 | Hikâye edici ve bilgilendirici metinleri oluşturan ögeleri tanır. | C | 15 | 2 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | C | 15 | 3 | Aydınlatma araçlarının tasarruflu kullanımının aile ve ülke ekonomisi bakımından önemini tartışır. | B | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 5 | Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler. | D | 1 | 3 | Fâtiha suresini okur, anlamını söyler. | D | 1 | 6 | Students will be able to make requests by using simple utterances. | B | ||
2 | 6 | Kendine ait örnek bir bütçe oluşturur. | C | 2 | 4 | İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur. | A | 2 | 7 | Students will be able to talk about nations and nationalities. | A | ||
3 | 7 | Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler. | D | 3 | 5 | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrenin genel özelliklerini açıklar. | C | 3 | 8 | Students will be able to talk about their own and others’ possessions. | D | ||
4 | 8 | Ailesi ve yakın çevresindeki başlıca ekonomik faaliyetleri tanır. | B | 4 | 1 | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile büyüklerini tanır. | B | 4 | 9 | Students will be able to talk about their daily routines. | C | ||
5 | 9 | İstek ve ihtiyaçlarını ayırt ederek ikisi arasında bilinçli seçimler yapar. | C | 5 | 2 | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğumu, çocukluk ve gençlik yıllarını özetler. | B | 5 | 10 | Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines. | D | ||
6 | 10 | İstek ve ihtiyaçlarını ayırt ederek ikisi arasında bilinçli seçimler yapar. | D | 6 | 1 | Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines. | D | ||||||
7 | 1 | Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır. | C | 7 | 2 | Students will be able to talk about locations of objects. | B | ||||||
8 | 2 | Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. | B | 8 | 3 | Students will be able to give short and basic instructions. | B | ||||||
9 | 3 | Kullandığı teknolojik ürünlerin mucitlerini ve bu ürünlerin zaman içerisindeki gelişimini araştırır. | C | 9 | 4 | Students will be able to talk about other people’s jobs and likes in simple conversations. | A | ||||||
10 | 4 | Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar. | D | 10 | 5 | Students will be able to talk about other people’s jobs and likes in simple conversations. | C | ||||||