2023 - 2024 BDS08 7. Sınıf Cevap Anahtarı - Fenomen Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 7 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 1 | 7 | Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar | C | 1 | 6 | Uzay teknolojilerini açıklar | B | ||
2 | 8 | Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. | B | 2 | 8 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer | A | 2 | 7 | Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar | D | ||
3 | 9 | Deyim ve Atasözlerinin metne katkısını belirler | C | 3 | 9 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar | B | 3 | 8 | Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur | B | ||
4 | 10 | Metnin konusunu belirler. | D | 4 | 10 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer | C | 4 | 9 | Galaksilerin yapısını açıklar | C | ||
5 | 11 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | A | 5 | 11 | Rasyonel sayılarla çok adımlı işlemleri yapar | A | 5 | 10 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır | A | ||
6 | 12 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | B | 6 | 12 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar | A | 6 | 11 | Evren kavramını açıklar | B | ||
7 | 13 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | A | 7 | 13 | Rasyonel sayıların kare ve küplerini hesaplar | B | 7 | 1 | Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklar | B | ||
8 | 14 | Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder. | C | 8 | 1 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer | B | 8 | 2 | Mayoz ve mitoz arasındaki farkları karşılaştırır | A | ||
9 | 15 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | A | 9 | 2 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer | D | 9 | 3 | Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak adlandırır | A | ||
10 | 16 | Metin türlerini ayırt eder. | B | 10 | 3 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder | B | 10 | 4 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır | C | ||
11 | 1 | Metnin içeriğini yorumlar. | C | 11 | 4 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır | B | 11 | 5 | Mitozun canlılar için önemini açıklar | B | ||
12 | 2 | Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. | D | 12 | 5 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder | C | 12 | 17 | Mitozun canlılar için önemini açıklar | B | ||
13 | 3 | Metinler arasında karşılaştırma yapar. | B | 13 | 6 | Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar | C | 13 | 18 | Mayoz ve mitoz arasındaki farkları karşılaştırır | A | ||
14 | 4 | Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. | D | 14 | 18 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar | B | 14 | 19 | Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak adlandırır | B | ||
15 | 5 | Yazdıklarını düzenler. | A | 15 | 19 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır | C | 15 | 20 | Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır | D | ||
16 | 6 | Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. | C | 16 | 20 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder | C | 16 | 12 | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır | B | ||
17 | 19 | Yazdıklarını düzenler. | A | 17 | 16 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder | D | 17 | 13 | Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar | D | ||
18 | 20 | Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder. | C | 18 | 17 | Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar | B | 18 | 14 | Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır | A | ||
19 | 17 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | B | 19 | 14 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır | B | 19 | 15 | Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır | D | ||
20 | 18 | Metinde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. | C | 20 | 15 | Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar | C | 20 | 16 | Sürtünme kuvvetinin kinetik enerji üzerindeki etkisini örneklerle açıklar | B | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 4 | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | B | 1 | 6 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | D | 1 | 6 | Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities. | C | ||
2 | 5 | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | D | 2 | 7 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | B | 2 | 7 | Students will be able to talk about routines/daily activities by using frequency adverbs. | B | ||
3 | 6 | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | D | 3 | 8 | Nas suresini okur, anlamını söyler. | B | 3 | 8 | Students will be able to spot specific information about names and dates in past events in written texts. | A | ||
4 | 7 | Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | B | 4 | 9 | Hz. İsa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. | C | 4 | 9 | Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons. | C | ||
5 | 8 | Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | C | 5 | 10 | İslam’da hac ibadetinin önemini ayet ve hadisler ışığında yorumlar. | B | 5 | 10 | Students will be able to understand short and simple texts on sports. | D | ||
6 | 9 | Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | D | 6 | 1 | İslam’da hac ibadetinin önemini ayet ve hadisler ışığında yorumlar. | B | 6 | 1 | Students will be able to talk about routines/daily activities by using frequency adverbs and giving explanations and reasons. | B | ||
7 | 10 | Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | A | 7 | 2 | Haccın yapılışını özetler. | A | 7 | 2 | Students will be able to describe past events and experiences. | A | ||
8 | 1 | Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | C | 8 | 3 | Haccın yapılışını özetler. | A | 8 | 3 | Students will be able to spot specific information about names and dates in past events in written texts. | C | ||
9 | 2 | Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | D | 9 | 4 | Haccın yapılışını özetler. | D | 9 | 4 | Students will be able to spot the names of wild animals in simple texts. | D | ||
10 | 3 | Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | D | 10 | 5 | Haccın yapılışını özetler. | D | 10 | 5 | Students will be able to make simple suggestions. | A | ||