2023 - 2024 BDS08 5. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 12 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | B | 1 | 13 | Yüzdeler | C | 1 | 7 | Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime, donma, kaynama noktalarını belirler. | D | ||
2 | 13 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. | A | 2 | 14 | Doğal sayıların okunuşu | D | 2 | 8 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | C | ||
3 | 18 | Metinle ilgili sorulara cevap verir. | D | 3 | 15 | Yüzdeler | B | 3 | 9 | Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar. | D | ||
4 | 19 | Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder. | C | 4 | 16 | Kesirleri yüzdeyi çevirme | A | 4 | 1 | Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve doğrusal bir yol izlediğini gözlemleyerek çizimle gösterir. | B | ||
5 | 20 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | B | 5 | 17 | Ondalık sayı, kesir, yüzde karşılaştırması | B | 5 | 2 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | C | ||
6 | 14 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | D | 6 | 7 | Toplamanın sonucunu tahmin etme | D | 6 | 3 | Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer. | A | ||
7 | 15 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | C | 7 | 8 | Parantezli işlemler | A | 7 | 18 | Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||
8 | 16 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 8 | 9 | Doğal sayı problemleri | A | 8 | 19 | Sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir. | B | ||
9 | 17 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | D | 9 | 4 | Üslü sayılar | D | 9 | 20 | Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar. | C | ||
10 | 1 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | A | 10 | 5 | Bölme işlemi | B | 10 | 4 | Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar. | C | ||
11 | 2 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 11 | 6 | Örüntüler | C | 11 | 5 | Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. | A | ||
12 | 3 | Metinle ilgili sorulara cevap verir. | C | 12 | 1 | Kesirlerde toplama çıkarma işlemi | B | 12 | 6 | Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||
13 | 4 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | D | 13 | 2 | Kesir dönüşümleri | C | 13 | 15 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | B | ||
14 | 5 | Yapım ekinin işlevlerini açıklar. | B | 14 | 3 | Denk kesirler | A | 14 | 16 | Ay’ın özelliklerini açıklar. | C | ||
15 | 6 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | A | 15 | 18 | Onsalık sayılarla toplama çıkarma işlemi | A | 15 | 17 | Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar. | D | ||
16 | 7 | Metin türlerini ayırt eder. | A | 16 | 19 | Kesirden ondalık sayıya | C | 16 | 12 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | B | ||
17 | 8 | Metnin konusunu belirler. | B | 17 | 20 | Ondalık sayılarda sıralama | B | 17 | 13 | Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik yaptığı deneylerden elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur. | A | ||
18 | 9 | Metindeki hikâye unsurlarını belirler. | C | 18 | 10 | Bütünden kesire | B | 18 | 14 | Güneş’in özelliklerini açıklar. | B | ||
19 | 10 | Yazdıklarını düzenler. | D | 19 | 11 | Ondalık sayıların okunuşu | D | 19 | 10 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | B | ||
20 | 11 | Bir işin işlem basamaklarını yazar. | B | 20 | 12 | Ondalık sayılarla işlemleri | D | 20 | 11 | Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer. | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 9 | Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular. | C | 1 | 6 | Ramazan ayı ve orucun önemini fark eder. | D | 1 | 7 | Students will be able to understand the time. | B | ||
2 | 10 | Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır. | D | 2 | 7 | Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | C | 2 | 8 | Students will be able to understand short and simple written texts about daily routines. | C | ||
3 | 1 | Katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği hak ve sorumluluklara uygun davranır. | A | 3 | 8 | Hz. İbrahim’in (a.s.) tevhide davetini özetler | C | 3 | 9 | Students will be able to tell the time and numbers from 1 to 100. | A | ||
4 | 2 | Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular. | B | 4 | 9 | Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar | B | 4 | 10 | Students will be able to follow slow and carefully articulated speech describing movie characters and movie types. | D | ||
5 | 3 | Yaşadığı bölgede görülen iklimin, insan faaliyetlerine etkisini, günlük yaşantısından örnekler vererek açıklar. | D | 5 | 10 | Hz. Davud’un (a.s.) hayatını özetler. | D | 5 | 1 | Students will be able to use simple utterances to state personal opinions about movies and movie characters. | C | ||
6 | 4 | Sanal ortamı güvenli kullanmaya önem gösterir. | C | 6 | 1 | Evrendeki mükemmel düzen ile Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. | A | 6 | 2 | Students will be able to understand phrases and simple sentences on posters and advertisements about movies and movie characters. | C | ||
7 | 5 | Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler. | D | 7 | 2 | Tahiyyat duasını okur, anlamını söyler. | A | 7 | 3 | Students will be able to understand simple, oral texts about hobbies, likes/dislikes and abilities. | D | ||
8 | 6 | Teknoloji kullanımının sosyalleşme ve toplumsal ilişkiler üzerindeki etkisini tartışır. | B | 8 | 3 | Toplumsal hayatta nezaket kurallarına uygun davranışlar sergilemeye özen gösterir. | B | 8 | 4 | Students will be able to name the common illnesses in a simple way. | B | ||
9 | 7 | Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini belirler. | C | 9 | 4 | Selamlaşma adabına riayet eder | D | 9 | 5 | Students will be able to understand simple suggestions concerning illnesses. | A | ||
10 | 8 | Bölgesindeki doğal özellikler ile beşerî özelliklerin nüfus ve yerleşim üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. | C | 10 | 5 | İletişim ve konuşma adabına uygun davranır | B | 10 | 6 | Students will be able to express basic needs and feelings about illnesses. | B |