2023 - 2024 BDS08 4. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 6 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar | C | 1 | 7 | En çok dört basamaklı bir sayıyı bir basamaklı bir sayıya böler. | D | 1 | 6 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
2 | 7 | Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini karşılaştırır. | B | 2 | 8 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. | B | 2 | 7 | Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır. | B | ||
3 | 8 | Pekiştirmeli sözcükleri doğru yazar. | A | 3 | 9 | Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer. | C | 3 | 8 | Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. | B | ||
4 | 9 | Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. | A | 4 | 10 | Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. | B | 4 | 9 | Mıknatısların günlük yaşamdaki kullanım alanlarına örnekler verir. | C | ||
5 | 10 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | D | 5 | 11 | Son üç basamağı sıfır olan en çok beş basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’e zihinden böler. | A | 5 | 10 | Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. | D | ||
6 | 1 | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. ( Benzetme) | C | 6 | 12 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | C | 6 | 1 | Mıknatısın etki ettiği maddeleri deney yaparak keşfeder. | A | ||
7 | 2 | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | D | 7 | 1 | Aralarında eşitlik durumu olan iki matematiksel ifadeden birinde verilmeyen değeri belirler ve eşitliğin sağlandığını açıklar | C | 7 | 2 | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | C | ||
8 | 3 | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. (Örneklendirme) | B | 8 | 2 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | B | 8 | 3 | Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır | A | ||
9 | 4 | Yazdıklarını düzenler. | A | 9 | 3 | Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer. | A | 9 | 4 | Maddelerin hallerine ait temel özellikleri karşılaştırır. | B | ||
10 | 5 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | D | 10 | 4 | Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir. | D | 10 | 5 | Günlük yaşamında sıklıkla kullandığı maddeleri saf madde ve karışım şeklinde sınıflandırarak aralarındaki farkları açıklar. | A | ||
11 | 13 | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | B | 11 | 5 | Paydaları eşit olan en çok üç kesri karşılaştırır. | B | 11 | 12 | Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deney tasarlar. | D | ||
12 | 14 | Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır. | A | 12 | 6 | Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir. | A | 12 | 11 | Günlük yaşamda karşılaştığı karışımların ayrılmasında kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçer. | C | ||
13 | 11 | Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler. | C | 13 | 14 | Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler. | D | ||||||
14 | 12 | Yazılarında bağlaçları kuralına uygun kullanır. | B | 14 | 13 | Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. | C | ||||||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 4 | Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | A | 1 | 4 | İslam’ın inanç esaslarını sıralar. | B | 1 | 4 | Students will be able to talk about locations of cities. | B | ||
2 | 5 | Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar. | B | 2 | 5 | İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur. | A | 2 | 5 | Students will be able to deliver a simple, brief speech about abilities with an initial preparation. | D | ||
3 | 6 | Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar. | C | 3 | 1 | Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. | C | 3 | 1 | Students will be able to talk about the time. | C | ||
4 | 1 | Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. | C | 4 | 2 | Fâtiha suresini okur, anlamını söyler. | B | 4 | 2 | Students will be able to talk about their likes and dislikes. | A | ||
5 | 2 | Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır. | B | 5 | 3 | Bireyin güzel ahlaklı olmasında dinin rolünü fark eder. | D | 5 | 3 | Students will be able to talk about locations of objects. | B | ||
6 | 3 | Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. | D | ||||||||||
7 | 7 | Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır | D | ||||||||||
8 | 8 | Teknolojik ürünlerin geçmişteki ve bugünkü kullanımlarını karşılaştırır. | C | ||||||||||
9 | 10 | Kullandığı teknolojik ürünlerin mucitlerini ve bu ürünlerin zaman içerisindeki gelişimini araştırır. | A | ||||||||||
10 | 9 | Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır. | D |