2023 - 2024 BDS07 4. Sınıf Cevap Anahtarı Meraklı Zihinler | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 3 | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | B | 1 | 4 | Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | A | 1 | 3 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | A | ||
2 | 4 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | A | 2 | 5 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. | C | 2 | 4 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||
3 | 1 | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | B | 3 | 6 | Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. | D | 3 | 1 | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | C | ||
4 | 2 | Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | D | 4 | 7 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | B | 4 | 2 | Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. | B | ||
5 | 7 | Yazılarında bağlaçları kuralına uygun kullanır. | B | 5 | 8 | Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir. | C | 5 | 8 | Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. | A | ||
6 | 8 | Yazma stratejilerini uygular. | B | 6 | 9 | Paydaları eşit kesirlerle toplama ve çıkarma işlemi yapar. | B | 6 | 9 | Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine yönelik deney tasarlar. | C | ||
7 | 9 | Yazılarında kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamları ile kullanır. | C | 7 | 10 | Aralarında eşitlik durumu olan iki matematiksel ifadeden birinde verilmeyen değeri belirler ve eşitliğin | D | 7 | 10 | Günlük yaşamında sıklıkla kullandığı maddeleri saf madde ve karışım şeklinde sınıflandırarak aralarındaki farkları açıklar. | D | ||
8 | 10 | Pekiştirmeli sözcükleri doğru yazar. | A | 8 | 1 | Aralarında eşitlik durumu olmayan iki matematiksel ifadenin eşit olması için yapılması gereken işlemleri açıklar. | B | 8 | 11 | Günlük yaşamda karşılaştığı karışımların ayrılmasında kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçer. | B | ||
9 | 11 | Yazılarında bağlaçları kuralına uygun kullanır. | D | 9 | 2 | Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer. | A | 9 | 5 | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | D | ||
10 | 5 | Yönergeleri kavrar. | C | 10 | 3 | Bölme işleminde bölümün basamak sayısını işlem yapmadan belirleyerek işlemin doğruluğunu kontrol eder. | C | 10 | 6 | Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. | D | ||
11 | 6 | Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. | B | 11 | 13 | Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer. | B | 11 | 7 | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | A | ||
12 | 14 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | A | 12 | 14 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. | A | 12 | 14 | Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır. | A | ||
13 | 15 | Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır. | A | 13 | 15 | Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler. | C | 13 | 15 | Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır. | D | ||
14 | 12 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.. | B | 14 | 11 | Çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi fark eder. | B | 14 | 12 | Maddelerin hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırır. | A | ||
15 | 13 | Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar. | A | 15 | 12 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. | D | 15 | 13 | Maddelerin hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırır. | C | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 2 | Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır. | C | 1 | 2 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. | D | 1 | 3 | Students will be able to interact with their classmates through asking for and giving permission in short utterances. | A | ||
2 | 1 | Diğer bireylerin farklı özelliklerini saygı ile karşılar. | C | 2 | 3 | Bireyin güzel ahlaklı olmasında dinin rolünü fark eder. | B | 2 | 4 | Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines. | B | ||
3 | 7 | Çevresindeki ihtiyaçlardan yola çıkarak kendine özgü ürünler tasarlamaya yönelik fikirler geliştirir. | A | 3 | 1 | İslam’ın inanç esaslarını sıralar. | C | 3 | 1 | Students will be able to talk about the time. | D | ||
4 | 8 | Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar. | B | 4 | 5 | Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. | B | 4 | 2 | Students will be able to understand the general information in an oral text about likes and dislikes. | C | ||
5 | 9 | Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. | D | 5 | 4 | İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur. | A | 5 | 7 | Students will be able to understand the general information in an oral text about likes and dislikes. | B | ||
6 | 10 | Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır. | A | 6 | 8 | Students will be able to ask and answer simple clarification questions. | A | ||||||
7 | 3 | Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 7 | 9 | Students will be able to recognize phrases/descriptions about locations. | B | ||||||
8 | 4 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. | B | 8 | 10 | Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines. | D | ||||||
9 | 5 | Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir. | D | 9 | 5 | Students will be able to get the main idea of a simple oral text about the abilities of the self and others. | A | ||||||
10 | 6 | Kullandığı teknolojik ürünlerin mucitlerini ve bu ürünlerin zaman içerisindeki gelişimini araştırır. | B | 10 | 6 | Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines. | C |