BDS-07. Deneme 3. Sınıf Cevap Anahtarı (Meraklı Zihinler Yayınları)

2023 - 2024 BDS07 3. Sınıf Cevap Anahtarı Meraklı Zihinler
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. A   1 4 5’e kadar (5 dâhil) çarpım tablosundaki sayıları kullanarak çarpma işleminde çarpanlardan biri bir arttırıldığında veya azaltıldığında çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini fark eder. B   1 2 Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır. C
2 4 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. C   2 5 İki sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır. C   2 1 Gözlemleri sonucunda görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğu sonucunu çıkarır. B
3 1 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. B   3 6 İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. A   3 5 İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunur. C
4 2 Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. C   4 1 İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. B   4 6 Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. A
5 7 Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılması sağlanır. B   5 2 Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. A   5 7 İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunur. B
6 8 Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. A   6 3 Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. C   6 8 Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. B
7 9 Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. B   7 9 Pay ve payda arasındaki ilişkiyi açıklar. A   7 9 Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. A
8 10 Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. C   8 10 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. C   8 10 Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. A
9 11 Dinleme stratejilerini uygular. B   9 11 Bir toplama işleminde verilmeyen toplananı bulur. B   9 3 Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. C
10 5 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. B   10 7 Payı paydasından küçük kesirler elde eder. B   10 4 Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. B
11 6 Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. C   11 8 Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren A          
12 14 Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. C   12 14 Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. C          
13 15 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. A   13 15 Payı paydasından küçük kesirler elde eder. A          
14 12 Yazdıklarını düzenler. B   14 12 Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. B          
15 13 Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. C   15 13 İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal C          
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Hayat Bilgisi   İngilizce    
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 2 Trafik işaretleri ve işaret levhalarını tanıtır. B   1 3 Students will be able to recognize the names of toys C          
2 1 Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. A   2 4 Students will be able to make simple suggestions. A          
3 8 Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. B   3 1 Students will be able to tell the colors and quantity of the toys they have. B          
4 9 Sağlığını korumak için mevsimlere özgü yiyeceklerle beslenir. B   4 2 Students will be able to tell the colors and quantity of the toys they have. B          
5 10 Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. B   5 7 Students will be able to recognize the characteristics of shape A          
6 3 Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. A   6 8 Students will be able to talk about abilities. B          
7 4 Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. B   7 9 Students will be able to recognize the names of emotions/feelings. B          
8 5 Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. C   8 10 Students will be able to recognize the names of the parts of a house. A          
9 6 Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. B   9 5 Students will be able to ask about and state the relationships of their family members. C          
10 7 Yakın çevresinde meydana gelebilecek kazaları önlemek için alınması gereken tedbirleri açıklar. A   10 6 Students will be able to recognize the basic expressions of greeting and saluting. B