2023 - 2024 BDS07 3. Sınıf Cevap Anahtarı Meraklı Zihinler | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 3 | Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | A | 1 | 4 | 5’e kadar (5 dâhil) çarpım tablosundaki sayıları kullanarak çarpma işleminde çarpanlardan biri bir arttırıldığında veya azaltıldığında çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini fark eder. | B | 1 | 2 | Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır. | C | ||
2 | 4 | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. | C | 2 | 5 | İki sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır. | C | 2 | 1 | Gözlemleri sonucunda görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğu sonucunu çıkarır. | B | ||
3 | 1 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 3 | 6 | İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. | A | 3 | 5 | İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunur. | C | ||
4 | 2 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | C | 4 | 1 | İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. | B | 4 | 6 | Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. | A | ||
5 | 7 | Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılması sağlanır. | B | 5 | 2 | Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. | A | 5 | 7 | İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunur. | B | ||
6 | 8 | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | A | 6 | 3 | Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. | C | 6 | 8 | Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. | B | ||
7 | 9 | Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | B | 7 | 9 | Pay ve payda arasındaki ilişkiyi açıklar. | A | 7 | 9 | Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. | A | ||
8 | 10 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | C | 8 | 10 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. | C | 8 | 10 | Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. | A | ||
9 | 11 | Dinleme stratejilerini uygular. | B | 9 | 11 | Bir toplama işleminde verilmeyen toplananı bulur. | B | 9 | 3 | Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | C | ||
10 | 5 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 10 | 7 | Payı paydasından küçük kesirler elde eder. | B | 10 | 4 | Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. | B | ||
11 | 6 | Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. | C | 11 | 8 | Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren | A | ||||||
12 | 14 | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | C | 12 | 14 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | C | ||||||
13 | 15 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | A | 13 | 15 | Payı paydasından küçük kesirler elde eder. | A | ||||||
14 | 12 | Yazdıklarını düzenler. | B | 14 | 12 | Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. | B | ||||||
15 | 13 | Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. | C | 15 | 13 | İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal | C | ||||||
Hayat Bilgisi | İngilizce | ||||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 2 | Trafik işaretleri ve işaret levhalarını tanıtır. | B | 1 | 3 | Students will be able to recognize the names of toys | C | ||||||
2 | 1 | Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. | A | 2 | 4 | Students will be able to make simple suggestions. | A | ||||||
3 | 8 | Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. | B | 3 | 1 | Students will be able to tell the colors and quantity of the toys they have. | B | ||||||
4 | 9 | Sağlığını korumak için mevsimlere özgü yiyeceklerle beslenir. | B | 4 | 2 | Students will be able to tell the colors and quantity of the toys they have. | B | ||||||
5 | 10 | Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. | B | 5 | 7 | Students will be able to recognize the characteristics of shape | A | ||||||
6 | 3 | Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. | A | 6 | 8 | Students will be able to talk about abilities. | B | ||||||
7 | 4 | Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. | B | 7 | 9 | Students will be able to recognize the names of emotions/feelings. | B | ||||||
8 | 5 | Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. | C | 8 | 10 | Students will be able to recognize the names of the parts of a house. | A | ||||||
9 | 6 | Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. | B | 9 | 5 | Students will be able to ask about and state the relationships of their family members. | C | ||||||
10 | 7 | Yakın çevresinde meydana gelebilecek kazaları önlemek için alınması gereken tedbirleri açıklar. | A | 10 | 6 | Students will be able to recognize the basic expressions of greeting and saluting. | B |