2023 - 2024 BDS06 4. Sınıf Cevap Anahtarı Mavi Tikli Yayınları |
Türkçe |
|
Matematik |
|
Fen Bilimleri |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
15 |
Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. |
C |
|
1 |
15 |
En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. |
C |
|
1 |
10 |
Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. |
A |
2 |
12 |
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. |
A |
|
2 |
14 |
Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. |
D |
|
2 |
7 |
Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. |
C |
3 |
8 |
Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. |
A |
|
3 |
4 |
Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. |
B |
|
3 |
2 |
Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. |
D |
4 |
5 |
Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. |
B |
|
4 |
11 |
Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. |
A |
|
4 |
3 |
Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. |
C |
5 |
6 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
D |
|
5 |
8 |
Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. |
C |
|
5 |
6 |
Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
D |
6 |
13 |
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. |
A |
|
6 |
9 |
Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. |
D |
|
6 |
5 |
Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
A |
7 |
3 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
C |
|
7 |
2 |
Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. |
A |
|
7 |
9 |
Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. |
B |
8 |
14 |
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. |
C |
|
8 |
7 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer., |
B |
|
8 |
8 |
Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. |
A |
9 |
10 |
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. |
D |
|
9 |
5 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. |
D |
|
9 |
4 |
Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. |
C |
10 |
4 |
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. |
A |
|
10 |
12 |
En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla; en çok iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar. |
B |
|
10 |
1 |
Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. |
D |
11 |
11 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. |
B |
|
11 |
10 |
En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. |
A |
|
|
|
|
|
12 |
1 |
Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. |
A |
|
12 |
13 |
Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar. |
A |
|
|
|
|
|
13 |
7 |
Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. |
D |
|
13 |
3 |
En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. |
B |
|
|
|
|
|
14 |
9 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. |
C |
|
14 |
6 |
Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. |
C |
|
|
|
|
|
15 |
2 |
Metin türlerini ayırt eder. |
C |
|
15 |
1 |
Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal Bilgiler |
|
Din Kültürü |
|
İngilizce |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
9 |
Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. |
C |
|
1 |
5 |
Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. |
C |
|
1 |
5 |
Making simple inquiries |
C |
2 |
10 |
Diğer bireylerin farklı özelliklerini saygı ile karşılar. |
D |
|
2 |
4 |
Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. |
A |
|
2 |
3 |
Expressing ability and inability |
C |
3 |
1 |
Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. |
A |
|
3 |
3 |
İslamın inanç esaslarını sıralar |
D |
|
3 |
4 |
Making simple inquiries |
B |
4 |
2 |
Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. |
C |
|
4 |
2 |
Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. |
B |
|
4 |
2 |
Asking for clarification |
D |
5 |
7 |
Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir. |
A |
|
5 |
1 |
İslamın şartlarını söyler. |
B |
|
5 |
1 |
Expressing ability and inability |
C |
6 |
8 |
Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
6 |
Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. |
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
4 |
Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır., |
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
5 |
Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
3 |
Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|