2023 BDS05 5 Sınıf Cevap Anahtarı Türkiye Geneli (Fenomen Yayınları) | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 5 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 1 | 5 | Doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder. | C | 1 | 5 | Güneş’in özelliklerini açıklar. | D | ||
2 | 6 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | C | 2 | 6 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | A | 2 | 6 | Ay’ın özelliklerini açıklar. | A | ||
3 | 7 | Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | B | 3 | 7 | En çok dört basamaklı bir doğal sayıyı, en çok iki basamaklı bir doğal sayıya böler. | D | 3 | 7 | Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar. | B | ||
4 | 8 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | B | 4 | 8 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | A | 4 | 8 | Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar. | C | ||
5 | 9 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | C | 5 | 1 | Sadeleştirme ve genişletmenin kesrin değerini değiştirmeyeceğini anlar ve bir kesre denk olan kesirler oluşturur. | B | 5 | 1 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | A | ||
6 | 10 | Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | A | 6 | 2 | Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar. | A | 6 | 2 | Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini temsil eden bir model hazırlar. | D | ||
7 | 1 | Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. | B | 7 | 3 | Kuralı verilen sayı ve şekil örüntülerinin istenen adımlarını oluşturur. | C | 7 | 3 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | A | ||
8 | 2 | Metin türlerini ayırt eder. | A | 8 | 4 | Bir çokluğun istenen basit kesir kadarını ve basit kesir kadarı verilen bir çokluğun tamamını birim kesirlerden yararlanarak hesaplar. | B | 8 | 4 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | D | ||
9 | 3 | Bir işin işlem basamaklarını yazar. | D | 9 | 13 | En çok iki işlem türü içeren parantezli ifadelerin sonucunu bulur. | A | 9 | 12 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | D | ||
10 | 4 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | D | 10 | 14 | Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar. | D | 10 | 13 | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | C | ||
11 | 13 | Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. | C | 11 | 15 | Doğal sayılarla zihinden çarpma ve bölme işlemlerinde uygun stratejiyi belirler ve kullanır. | D | 11 | 14 | Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer. | B | ||
12 | 14 | Yazdıklarını düzenler. | D | 12 | 11 | Tam sayılı kesrin, bir doğal sayı ile bir basit kesrin toplamı olduğunu anlar ve tam sayılı kesri bileşik kesre, bileşik kesri tam sayılı kesre dönüştürür. | A | 12 | 15 | Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer. | C | ||
13 | 15 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | D | 13 | 12 | En çok dokuz basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | B | 13 | 9 | Sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir. | B | ||
14 | 11 | Yapım ekinin işlevlerini açıklar. | C | 14 | 9 | En çok dört basamaklı bir doğal sayıyı, en çok iki basamaklı bir doğal sayıya böler. | B | 14 | 10 | Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder. | D | ||
15 | 12 | Yapım ekinin işlevlerini açıklar. | B | 15 | 10 | Birim kesirleri sayı doğrusunda gösterir ve sıralar. | A | 15 | 11 | Sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler verir. | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 7 | Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler. | D | 1 | 6 | Evrendeki mükemmel düzen ile Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. | D | 1 | 5 | Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. | C | ||
2 | 8 | Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler. | B | 2 | 7 | Allah’ın (c.c.) Rahmân ve Rahîm isimlerinin yansımalarına örnekler verir. | B | 2 | 6 | Students will be able to read and understand timetables for their lessons. | D | ||
3 | 9 | Yakın çevresinde yaşanan bir örnekten yola çıkarak bir olayın çok boyutluluğunu açıklar. | C | 3 | 8 | Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar. | A | 3 | 7 | Students will be able to give directions in a simple way. | D | ||
4 | 10 | Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. | A | 4 | 9 | Hz. İbrahim’in (a.s.) tevhide davetini özetler. | C | 4 | 8 | Students will be able to talk about the locations of things and people in simple conversations. | B | ||
5 | 1 | Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir. | D | 5 | 10 | Ramazan ayı ve orucun önemini fark eder. | D | 5 | 9 | Students will be able to talk about hobbies, likes/dislikes and abilities in a simple way. | A | ||
6 | 2 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | B | 6 | 1 | Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | B | 6 | 10 | Students will be able to give information about likes/dislikes, abilities and hobbies of others in a simple way. | B | ||
7 | 3 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | A | 7 | 2 | Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | B | 7 | 1 | Students will be able to talk about hobbies, likes/dislikes and abilities in a simple way. | D | ||
8 | 4 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | C | 8 | 3 | Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | C | 8 | 2 | Students will be able to understand short and simple written texts about daily routines. | C | ||
9 | 5 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | D | 9 | 4 | Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | C | 9 | 3 | Students will be able to talk about daily routines. | B | ||
10 | 6 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | A | 10 | 5 | Ramazan ayı ve oruçla ilgili kavramları örneklerle açıklar. | A | 10 | 4 | Students will be able to tell the time and numbers from 1 to 100. | A | ||