2023 BDS05 4 Sınıf Cevap Anahtarı Türkiye Geneli (Kırmızı Beyaz Yayınları) |
Türkçe |
|
Matematik |
|
Fen Bilimleri |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
5 |
Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. |
A |
|
1 |
7 |
Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar. |
D |
|
1 |
7 |
Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
B |
2 |
6 |
Metnin ana fikrini belirler. |
D |
|
2 |
8 |
En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar. |
C |
|
2 |
8 |
İnsan sağlığı ile dengeli beslenmeyi ilişkilendirir. |
C |
3 |
7 |
Okuduğu metindeki olaylara ilişkin düşüncelerini ifade eder. |
B |
|
3 |
9 |
Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer. |
D |
|
3 |
9 |
Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. |
B |
4 |
8 |
Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
4 |
10 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. |
A |
|
4 |
10 |
Alkol ve sigara kullanımının insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin farkına varır. |
C |
5 |
9 |
Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. |
A |
|
5 |
11 |
En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar. |
D |
|
5 |
11 |
Yakın çevresinde sigara kullanımını azaltmaya yönelik sorumluluk üstlenir. |
A |
6 |
10 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. |
B |
|
6 |
12 |
Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer. |
C |
|
6 |
12 |
Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
B |
7 |
11 |
Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. |
C |
|
7 |
13 |
Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer. |
A |
|
7 |
13 |
Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. |
D |
8 |
12 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. |
C |
|
8 |
14 |
Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. |
C |
|
8 |
14 |
Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. |
A |
9 |
13 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
D |
|
9 |
15 |
Son üç basamağı sıfır olan en çok beş basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’e zihinden böler. |
A |
|
9 |
15 |
Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin şekillerini değiştirmesine yönelik deneyler yapar. |
C |
10 |
14 |
Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler. |
C |
|
10 |
4 |
En çok dört basamaklı bir sayıyı bir basamaklı bir sayıya böler. |
A |
|
10 |
4 |
Mıknatısın etki ettiği maddeleri deney yaparak keşfeder. |
D |
11 |
15 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
A |
|
11 |
5 |
Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar. |
D |
|
11 |
5 |
Mıknatısların günlük yaşamdaki kullanım alanlarına örnekler verir. |
B |
12 |
1 |
Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. |
D |
|
12 |
6 |
Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. |
B |
|
12 |
6 |
Mıknatısın etki ettiği maddeleri deney yaparak keşfeder. |
C |
13 |
2 |
Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. |
B |
|
13 |
1 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. |
A |
|
13 |
1 |
Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. |
A |
14 |
3 |
Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder. |
A |
|
14 |
2 |
En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla en çok iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar. |
C |
|
14 |
2 |
Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. |
B |
15 |
4 |
Okuduğu metindeki olaylara ilişkin düşüncelerini ifade eder. |
A |
|
15 |
3 |
İki doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. |
C |
|
15 |
3 |
Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal Bilgiler |
|
Din Kültürü |
|
İngilizce |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
5 |
Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır. |
B |
|
1 |
4 |
Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. |
B |
|
1 |
6 |
Students will be able to interact with their classmates through asking for and giving permission in short utterances. |
B |
2 |
6 |
Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır. |
A |
|
2 |
5 |
İslam’ın şartlarını söyler. |
D |
|
2 |
7 |
Students will be able to give and respond to simple instructions verbally. |
C |
3 |
7 |
Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır. |
D |
|
3 |
1 |
Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. |
A |
|
3 |
8 |
Students will be able to talk about nations and nationalities. |
C |
4 |
8 |
Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. |
B |
|
4 |
2 |
İslam’ın inanç esaslarını sıralar. |
C |
|
4 |
9 |
Students will be able to talk about nations and nationalities. |
A |
5 |
9 |
Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. |
D |
|
5 |
3 |
Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. |
D |
|
5 |
10 |
Students will be able to talk about their own and others’ possessions. |
# |
6 |
10 |
Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur. |
A |
|
|
|
|
|
|
6 |
1 |
Students will be able to deliver a simple, brief speech about abilities with an initial preparation. |
D |
7 |
1 |
Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. |
C |
|
|
|
|
|
|
7 |
2 |
Students will be able to ask for clarification in conversations. |
B |
8 |
2 |
Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. |
A |
|
|
|
|
|
|
8 |
3 |
Students will be able to engage in simple conversations about likes and dislikes. |
A |
9 |
3 |
Geleneksel çocuk oyunlarını değişim ve süreklilik açısından günümüzdeki oyunlarla karşılaştırır. |
B |
|
|
|
|
|
|
9 |
4 |
Students will be able to talk about their likes and dislikes. |
C |
10 |
4 |
Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. |
C |
|
|
|
|
|
|
10 |
5 |
Students will be able to talk about their likes and dislikes. |
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|