2023 - 2024 BDS04 5 Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 11 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 1 | 11 | En çok dokuz basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | D | 1 | 11 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | D | ||
2 | 10 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 2 | 10 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | A | 2 | 10 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | D | ||
3 | 9 | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | D | 3 | 9 | Kuralı verilen sayı ve şekil örüntülerinin istenen adımlarını oluşturur. | C | 3 | 9 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | A | ||
4 | 8 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | D | 4 | 8 | Kuralı verilen sayı ve şekil örüntülerinin istenen adımlarını oluşturur. | D | 4 | 8 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | A | ||
5 | 18 | Metindeki hikâye unsurlarını belirler. | B | 5 | 15 | En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. | C | 5 | 15 | Ay’ın Yapısı ve Özellikleri | C | ||
6 | 19 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | B | 6 | 16 | En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir. | B | 6 | 16 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | C | ||
7 | 20 | Metinle ilgili sorulara cevap verir. | D | 7 | 17 | En çok üç basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini yapar. | D | 7 | 17 | Ay’ın Yapısı ve Özellikleri | B | ||
8 | 4 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | C | 8 | 4 | Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar. | B | 8 | 4 | Güneş, Dünya ve Ay | C | ||
9 | 3 | Metni yorumlar. | B | 9 | 3 | En çok dokuz basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | C | 9 | 3 | Güneş’in Yapısı ve Özellikleri | C | ||
10 | 2 | Metnin konusunu belirler. | B | 10 | 2 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | A | 10 | 2 | Güneş’in Yapısı ve Özellikleri | C | ||
11 | 1 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | C | 11 | 1 | Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi anlayarak işlemlerde verilmeyen ögeleri (çarpan, bölüm veya bölünen) bulur. | D | 11 | 1 | Güneş’in Yapısı ve Özellikleri | A | ||
12 | 15 | Metni yorumlar. | D | 12 | 18 | En çok dokuz basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | A | 12 | 18 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | C | ||
13 | 16 | Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. | B | 13 | 19 | Doğal sayılarla zihinden çarpma ve bölme işlemlerinde uygun stratejiyi belirler ve kullanır. | B | 13 | 19 | Güneş, Dünya ve Ay | B | ||
14 | 17 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 14 | 20 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | C | 14 | 20 | Güneş, Dünya ve Ay | D | ||
15 | 12 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | C | 15 | 12 | Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar. | A | 15 | 12 | Güneş, Dünya ve Ay | D | ||
16 | 13 | Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. | C | 16 | 13 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | A | 16 | 13 | Canlıları Tanıyalım | D | ||
17 | 14 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 17 | 14 | Dört işlem içeren problemleri çözer. | B | 17 | 14 | Ay’ın Hareketleri ve Evreleri | D | ||
18 | 5 | Metni yorumlar. | D | 18 | 5 | En çok iki işlem türü içeren parantezli ifadelerin sonucunu bulur. | D | 18 | 5 | Canlıları Tanıyalım | D | ||
19 | 6 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 19 | 6 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder. | C | 19 | 6 | Güneş, Dünya ve Ay | C | ||
20 | 7 | Metin türlerini ayırt eder. | B | 20 | 7 | Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar. | D | 20 | 7 | Canlıları Tanıyalım | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 4 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | C | 1 | 4 | Evrendeki mükemmel düzen ile Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. | D | 1 | 4 | Students will be able to talk about the locations of things and people in simple conversations. | C | ||
2 | 3 | Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. | D | 2 | 3 | Allah’a (c.c.) imanın, insan davranışlarına etkisini fark eder. | D | 2 | 3 | Students will be able to understand simple, oral texts about hobbies, likes/dislikes and abilities. | D | ||
3 | 2 | Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır. | A | 3 | 2 | Evrendeki mükemmel düzen ile Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. | C | 3 | 2 | Students will be able to understand simple, oral texts about hobbies, likes/dislikes and abilities. | B | ||
4 | 1 | Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler | A | 4 | 1 | Allah’ın (c.c.) her şeyi işittiğinin, bildiğinin, gördüğünün ve her şeye gücünün yettiğinin farkında olur. | B | 4 | 1 | Students will be able to exchange simple personal information. | A | ||
5 | 8 | Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder. | C | 5 | 8 | Hz. İbrahim’in (a.s.) tevhide davetini özetler. | B | 5 | 8 | Students will be able to talk about the locations of things and people in simple conversations. | C | ||
6 | 9 | Sosyal Bilgiler dersinin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak kendi gelişimine katkısını | D | 6 | 9 | Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar. | C | 6 | 9 | Students will be able to understand simple directions to get from one place to another. | A | ||
7 | 10 | Yakın çevresinde yaşanan bir örnekten yola çıkarak bir olayın çok boyutluluğunu açıklar. | B | 7 | 10 | Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar. | A | 7 | 10 | Students will be able to understand simple personal information. | A | ||
8 | 5 | Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir. | B | 8 | 5 | Allah’ın (c.c.) her şeyi işittiğinin, bildiğinin, gördüğünün ve her şeye gücünün yettiğinin farkında olur. | C | 8 | 5 | Students will be able to read and understand timetable for their lessons. | A | ||
9 | 6 | Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler. | C | 9 | 6 | Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder. | A | 9 | 6 | Students will be able to exchange simple personal information. | D | ||
10 | 7 | Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki rolünü analiz eder. | C | 10 | 7 | İhlâs suresini okur, anlamını söyler. | B | 10 | 7 | Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. | D | ||