2023 - 2024 BDS04 4 Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 2 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 1 | 2 | Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | C | 1 | 4 | Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | C | ||
2 | 1 | Hayalî ögeler barındıran kısa metin yazar. | C | 2 | 1 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | D | 2 | 3 | Dünya'nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar. | D | ||
3 | 5 | Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık belirler. | A | 3 | 11 | Doğal sayılarla yapılan çıkarma işleminin sonucunu tahmin eder, tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır. | A | 3 | 2 | Alkol ve sigara kullanımının insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin farkına varır. | C | ||
4 | 4 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | D | 4 | 9 | Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesinin, sonucu değiştirmediğini gösterir. | C | 4 | 1 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
5 | 3 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | C | 5 | 10 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | B | 5 | 5 | İnsan sağlığı ile dengeli beslenmeyi ilişkilendirir. | B | ||
6 | 8 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | D | 6 | 5 | En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. | C | 6 | 13 | Yer kabuğunun kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu belirtir. | A | ||
7 | 6 | Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder. | D | 7 | 8 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | D | 7 | 12 | Fosillerin oluşumunu açıklar. | C | ||
8 | 7 | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | A | 8 | 6 | Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar. | A | 8 | 14 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||
9 | 10 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 9 | 4 | İki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. | C | 9 | 11 | Dünya'nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | D | ||
10 | 9 | Metin türlerini ayırt eder. | B | 10 | 7 | Son üç basamağı sıfır olan en çok beş basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000'e zihinden böler. | B | 10 | 9 | Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. | B | ||
11 | 12 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | D | 11 | 3 | Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. | A | 11 | 10 | Su ve minerallerin bütün besinlerde bulunduğu çıkarımını yapar. | A | ||
12 | 11 | Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. | B | 12 | 15 | En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar. | B | 12 | 7 | Yakın çevresinde sigara kullanımını azaltmaya yönelik sorumluluk üstlenir. | D | ||
13 | 15 | Medya metinlerini değerlendirir. | C | 13 | 14 | En çok üç basamaklı doğal sayıları 10 100 ve 1000 in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla en çok iki basamaklı doğal sayıları 5 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar. | B | 13 | 6 | Alkol ve sigara kullanımının insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin farkına varır. | A | ||
14 | 13 | Şiir okur. | A | 14 | 13 | Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer. | D | 14 | 8 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | C | ||
15 | 14 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | B | 15 | 12 | En çok iki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. | A | 15 | 15 | Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. | A | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 3 | Resmî kimlik belgesini inceleyerek kişisel kimliğine ilişkin çıkarımlarda bulunur. | C | 1 | 2 | Students will be able to deliver a simple, brief speech about abilities with an initial preparation. | C | ||||||
2 | 4 | Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. | B | 2 | 1 | Students will be able to talk about their likes and dislikes. | D | ||||||
3 | 5 | Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | A | 3 | 4 | Students will be able to talk about nations and nationalities. | A | ||||||
4 | 2 | Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 4 | 3 | Students will be able to ask for clarification in conversations. | A | ||||||
5 | 1 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele'nin önemini kavrar. | D | 5 | 10 | Students will be able to understand the general information in an oral text about likes and dislikes. | B | ||||||
6 | 7 | Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. | B | 6 | 7 | Students will be able to talk about locations of cities. | B | ||||||
7 | 6 | Kendisini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar. | C | 7 | 6 | Students will be able to deliver a simple, brief speech about abilities with an initial preparation. | C | ||||||
8 | 10 | Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. | B | 8 | 9 | Students will be able to recognize numbers from one to fifty. | D | ||||||
9 | 9 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele'nin önemini kavrar. | A | 9 | 8 | Students will be able to get the main idea of a simple oral text about the abilities of the self and others. | A | ||||||
10 | 8 | Sözlü, yazılı, görsel kaynaklar ve nesnelerden yararlanarak aile tarihi çalışması yapar. | D | 10 | 5 | Students will be able to recognize simple classroom instructions. | B | ||||||
11 | 13 | Bireysel ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanır. | A | ||||||||||
12 | 14 | Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. | C | ||||||||||
13 | 12 | Geleneksel çocuk oyunlarını değişim ve süreklilik açısından günümüzdeki oyunlarla karşılaştırır. | B | ||||||||||
14 | 11 | Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. | D | ||||||||||
15 | 15 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele'nin önemini kavrar. | C | ||||||||||