2023 - 2024 BDS03 4. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 5 | Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. | C | 1 | 7 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | B | 1 | 6 | Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | C | ||
2 | 6 | Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler. | B | 2 | 8 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | D | 2 | 7 | Yer kabuğunun kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu belirtir. | B | ||
3 | 7 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 3 | 9 | Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar. | C | 3 | 8 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | C | ||
4 | 8 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 4 | 10 | En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar. | A | 4 | 9 | Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar. | A | ||
5 | 9 | Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder. | C | 5 | 11 | En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar. | C | 5 | 1 | İnsan sağlığı ile dengeli beslenmeyi ilişkilendirir. | C | ||
6 | 1 | Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur. | D | 6 | 12 | En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. | B | 6 | 2 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | A | ||
7 | 2 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 7 | 1 | En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. | C | 7 | 3 | Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. | B | ||
8 | 3 | Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | C | 8 | 2 | Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | D | 8 | 4 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
9 | 4 | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | D | 9 | 3 | En çok dört basamaklı doğal sayıları 100’ün katlarıyla zihinden toplar. | C | 9 | 5 | Su ve minerallerin bütün besinlerde bulunduğu çıkarımını yapar. | A | ||
10 | 10 | Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler. | C | 10 | 4 | İki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. | A | 10 | 11 | Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | D | ||
11 | 12 | Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler. | D | 11 | 5 | Üç basamaklı doğal sayılardan 10’un katı olan iki basamaklı doğal sayıları ve 100’ün katı olan üç basamaklı doğal sayıları zihinden çıkarır. | B | 11 | 10 | Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar. | B | ||
12 | 11 | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | A | 12 | 6 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | D | 12 | 12 | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
13 | 14 | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | D | 13 | 14 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | B | ||||||
14 | 13 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | B | 14 | 13 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | B | ||||||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 4 | Bireysel ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanır. | D | 1 | 4 | Dilek ve dualarda kullanılan dinî ifadelere örnekler verir. | C | 1 | 3 | Students will be able to talk about locations of cities. | A | ||
2 | 5 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. | A | 2 | 5 | İslam’ın inanç esaslarını sıralar. | C | 2 | 4 | Students will be able to talk about nations and nationalities. | B | ||
3 | 6 | Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir. | D | 3 | 1 | Sübhaneke duasını okur, anlamını söyler. | D | 3 | 5 | Students will be able to identify different people’s nationalities. | A | ||
4 | 1 | Geleneksel çocuk oyunlarını değişim ve süreklilik açısından günümüzdeki oyunlarla karşılaştırır. | C | 4 | 2 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. | A | 4 | 1 | Students will be able to recognize simple classroom instructions | D | ||
5 | 2 | Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. | A | 5 | 3 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. | B | 5 | 2 | Students will be able to recognize numbers from one to fifty | C | ||
6 | 3 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. | B | ||||||||||
7 | 8 | Kendisini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar. | B | ||||||||||
8 | 7 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. | D | ||||||||||
9 | 10 | Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir. | C | ||||||||||
10 | 9 | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar. | A | ||||||||||