2023 - 2024 BDS1 5. Sınıf Cevap Anahtarı |
Türkçe |
|
Matematik |
|
Fen Bilimleri |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
15 |
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. |
D |
|
1 |
15 |
En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. |
B |
|
1 |
15 |
Güneş'in dönme hareketi yaptığını belirtir. |
B |
2 |
14 |
Metindeki söz sanatlarını tespit eder. |
D |
|
2 |
14 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder. |
C |
|
2 |
14 |
Güneş'in özelliklerini açıklar. |
D |
3 |
13 |
Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri ayırt eder. |
B |
|
3 |
13 |
En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir. |
B |
|
3 |
13 |
Ay'ın büyüklüğünü belirtir. |
C |
4 |
12 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. |
C |
|
4 |
12 |
Kuralı verilen sayı ve şekil örüntülerinin istenen adımlarını oluşturur. |
C |
|
4 |
12 |
Ay'ın özelliklerini açıklar. |
C |
5 |
11 |
Metindeki hikâye unsurlarını belirler. |
A |
|
5 |
11 |
En çok dokuz basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. |
D |
|
5 |
11 |
Güneş'in özelliklerini açıklar. |
A |
6 |
10 |
Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. |
B |
|
6 |
10 |
Kuralı verilen sayı ve şekil örüntülerinin istenen adımlarını oluşturur. |
A |
|
6 |
10 |
Ay'da canlıların yaşayabileceğine yönelik ürettiği fikirleri tartışır. |
A |
7 |
9 |
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. |
C |
|
7 |
9 |
İki basamaklı doğal sayılarla zihinden toplama ve çıkarma işlemlerinde strateji belirler ve kullanır. |
D |
|
7 |
9 |
Ay'ın yüzey yapısını açıklar. |
C |
8 |
8 |
Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
D |
|
8 |
8 |
En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. |
D |
|
8 |
8 |
Güneş'in özelliklerini açıklar. |
D |
9 |
7 |
Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
B |
|
9 |
7 |
En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. |
C |
|
9 |
7 |
Ay'ın özelliklerini açıklar. |
B |
10 |
6 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
A |
|
10 |
6 |
En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. |
A |
|
10 |
6 |
Ay'ın özelliklerini açıklar. |
B |
11 |
5 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
A |
|
11 |
5 |
En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar. |
B |
|
11 |
5 |
Güneş'in özelliklerini açıklar. |
C |
12 |
4 |
Metinle ilgili sorulara cevap verir. |
A |
|
12 |
4 |
En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir. |
A |
|
12 |
4 |
Ay'ın özelliklerini açıklar. |
A |
13 |
3 |
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
13 |
3 |
En çok dokuz basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. |
C |
|
13 |
3 |
Güneş ile Dünya'nın büyüklüklerini kıyaslar. |
B |
14 |
2 |
Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. |
C |
|
14 |
2 |
En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir. |
D |
|
14 |
2 |
Ay'ın dönme ve dolanma hareketlerini açıklar. |
D |
15 |
1 |
Metinle ilgili sorulara cevap verir. |
B |
|
15 |
1 |
En çok dokuz basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını ve rakamların basamak değerlerini belirtir. |
C |
|
15 |
1 |
Güneş'in özelliklerini açıklar. |
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal Bilgiler |
|
Din Kültürü |
|
İngilizce |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin, Türkiye Cumhuriyeti'nin etkin bir vatandaşı olarak kendi gelişimine katkısını fark eder. |
C |
|
1 |
10 |
Allah'ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder. |
B |
|
1 |
10 |
Students will be able to read and understand timetable for their lessons. |
C |
2 |
9 |
Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir. |
C |
|
2 |
9 |
Evrendeki mükemmel düzen ile Allah'ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. |
D |
|
2 |
9 |
Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. |
B |
3 |
8 |
Yakın çevresinde yaşanan bir örnekten yola çıkarak bir olayın çok boyutluluğunu açıklar. |
D |
|
3 |
8 |
Allah'ın (c.c.) her şeyi işittiğinin, bildiğinin, gördüğünün ve her şeye gücünün yettiğinin farkında olur. |
B |
|
3 |
8 |
Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. |
D |
4 |
7 |
Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. |
B |
|
4 |
7 |
Evrendeki mükemmel düzen ile Allah'ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. |
A |
|
4 |
7 |
Students will be able to understand simple personal information. |
C |
5 |
6 |
Yakın çevresinde yaşanan bir örnekten yola çıkarak bir olayın çok boyutluluğunu açıklar. |
B |
|
5 |
6 |
Allah'ın (c.c.) Rahmân ve Rahîm isimlerinin yansımalarına örnekler verir. |
A |
|
5 |
6 |
Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. |
B |
6 |
5 |
Sosyal Bilgiler dersinin, Türkiye Cumhuriyeti'nin etkin bir vatandaşı olarak kendi gelişimine katkısını fark eder. |
D |
|
6 |
5 |
Evrendeki mükemmel düzen ile Allah'ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. |
D |
|
6 |
5 |
Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. |
A |
7 |
4 |
Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. |
A |
|
7 |
4 |
Evrendeki mükemmel düzen ile Allah'ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. |
D |
|
7 |
4 |
Students will be able to exchange simple personal information. |
C |
8 |
3 |
Sosyal Bilgiler dersinin, Türkiye Cumhuriyeti'nin etkin bir vatandaşı olarak kendi gelişimine katkısını fark eder. |
A |
|
8 |
3 |
Allah'ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder. |
C |
|
8 |
3 |
Students will be able to introduce themselves and meet other people. |
A |
9 |
2 |
Yakın çevresinde yaşanan bir örnekten yola çıkarak bir olayın çok boyutluluğunu açıklar. |
C |
|
9 |
2 |
Evrendeki mükemmel düzen ile Allah'ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. |
B |
|
9 |
2 |
Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. |
D |
10 |
1 |
Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir. |
A |
|
10 |
1 |
Allah'ın (c.c.) Rahmân ve Rahîm isimlerinin yansımalarına örnekler verir. |
B |
|
10 |
1 |
Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|