2023 - 2024 BDS1 4. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 12 | Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. | B | 1 | 13 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | C | 1 | 12 | Yer kabuğunun kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu belirtir. | D | ||
2 | 13 | Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık belirler. | D | 2 | 14 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | A | 2 | 13 | Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | C | ||
3 | 14 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 3 | 15 | En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar. | D | 3 | 14 | Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | D | ||
4 | 15 | Metinler arasında karşılaştırma yapar. | C | 4 | 7 | En çok dört basamaklı sayılarla çalışılır. | D | 4 | 15 | Fosillerin oluşumunu açıklar. | B | ||
5 | 7 | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | A | 5 | 8 | 10000’e kadar (10000 dâhil) yüzer ve biner sayar. | D | 5 | 6 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | C | ||
6 | 8 | Metinle ilgili sorular sorar. | D | 6 | 9 | En çok dört basamaklı sayılarla çalışılır. | D | 6 | 7 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | D | ||
7 | 9 | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | B | 7 | 10 | Belirli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | C | 7 | 8 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | A | ||
8 | 10 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | A | 8 | 11 | Belirli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | B | 8 | 9 | Fosillerin oluşumunu açıklar. | B | ||
9 | 11 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | # | 9 | 12 | En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. | D | 9 | 10 | Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar. | A | ||
10 | 1 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | B | 10 | 1 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | D | 10 | 11 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | B | ||
11 | 2 | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | B | 11 | 2 | Belirli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | D | 11 | 1 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | D | ||
12 | 3 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | D | 12 | 3 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. | A | 12 | 2 | Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve kayaçların ham madde olarak önemini tartışır. | A | ||
13 | 4 | Hikâye edici ve bilgilendirici metinleri oluşturan ögeleri tanır. | C | 13 | 4 | Belirli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. | C | 13 | 3 | Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar. | D | ||
14 | 5 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | D | 14 | 5 | En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar | B | 14 | 4 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | B | ||
15 | 6 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | B | 15 | 6 | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | C | 15 | 5 | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | A | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 3 | Resmî kimlik belgesini inceleyerek kişisel kimliğine ilişkin çıkarımlarda bulunur. | B | 1 | 4 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır | D | 1 | 5 | Asking for permission | B | ||
2 | 4 | Resmî kimlik belgesini inceleyerek kişisel kimliğine ilişkin çıkarımlarda bulunur. | D | 2 | 5 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır | C | 2 | 6 | Asking for permission | C | ||
3 | 5 | Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. | C | 3 | 1 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır | B | 3 | 7 | Making simple requests | A | ||
4 | 6 | Bireysel ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanır. | A | 4 | 2 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır | D | 4 | 8 | Naming numbers | D | ||
5 | 7 | Bireysel ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini tanır. | B | 5 | 3 | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır | C | 5 | 9 | Naming numbers | C | ||
6 | 8 | Kendisini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar. | D | 6 | 10 | Naming numbers | A | ||||||
7 | 9 | Kendisini farklı özelliklere sahip diğer bireylerin yerine koyar. | C | 7 | 1 | Telling someone what to do | D | ||||||
8 | 10 | Resmî kimlik belgesini inceleyerek kişisel kimliğine ilişkin çıkarımlarda bulunur. | B | 8 | 2 | Asking for permission | A | ||||||
9 | 1 | Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. | D | 9 | 3 | Asking for permission | B | ||||||
10 | 2 | Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. | C | 10 | 4 | Telling someone what to do | C | ||||||